Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
SIA "ZAAO" pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanas iespējas-
SIA "ZAAO" pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanas iespējas
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Uzņēmuma saimnieciskā darbība | 8 |
1.1. | Uzņēmums kā uzņēmējdarbības subjekts | 8 |
1.2. | Uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošie iekšējās vides faktori | 10 |
1.3. | Uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošie ārējās vides faktori | 15 |
1.3.1. | Tieši ietekmējošā ārējā vide (mikrovide) | 15 |
1.3.2. | Netieši ietekmējošā ārējā vide (makrovide) | 17 |
1.4. | Uzņēmuma vides analīzes metodes | 19 |
2. | Pakalpojumu nozares uzņēmumu darbības specifika | 23 |
2.1. | Pakalpojuma būtība | 23 |
2.2. | Pakalpojuma struktūra | 24 |
2.3. | Pakalpojumu mārketings | 26 |
3. | Atkritumu apsaimniekošana kā komunālo pakalpojumu nozaru segments Latvijā | 32 |
3.1. | Atkritumu apsaimniekošanas politika Eiropā un Latvijā | 32 |
3.2. | Atkritumu apsaimniekošanu reglamentējošie dokumenti Latvijā | 37 |
3.3. | Latvijas atkritumu apsaimniekošanas tirgus raksturojums | 41 |
3.4. | Atkritumu apsaimniekošanas Latvijā attīstības perspektīvas | 44 |
4. | SIA „ZAAO” saimnieciskā darbība | 46 |
4.1. | SIA „ZAAO” iekšējā vide | 49 |
4.1.1. | SIA „ZAAO” sniegtā pakalpojuma sortiments | 51 |
4.1.2. | Uzņēmuma integrētās vadības sistēmas, kvalitātes un vides pārvaldības politika | 53 |
4.1.3. | Uzņēmuma finanšu analīze | 54 |
4.2. | SIA „ZAAO” ārējā vide | 63 |
4.2.1. | Makrovides faktori | 63 |
4.2.2. | Pieprasījums | 66 |
4.2.3. | Uzņēmuma konkurenti | 68 |
4.3. | Uzņēmuma SVID analīze un konkurences analīze pēc M.Portera piecu spēku modeļ | 69 |
5. | Potenciālās pakalpojumu pilnveidošanas iespējas uzņēmumā | 75 |
5.1. | Sabiedrības viedoklis par SIA „ZAAO” sniegto pakalpojumu kvalitāti un atbilstību viņu vēlmēm un vajadzībām | 75 |
5.2. | Atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu problēmu iespējamie risinājumi | 83 |
Secinājumi | 87 | |
Priekšlikumi | 88 | |
Izmantotās literatūras avoti | 90 |
Secinājumi
1. Latvijas likumdošana paredz iespēju iedzīvotājiem iesaistīties jau atkritumu apsaimniekošanas sistēmas plānošanā. Gan valsts plāns, gan reģionālais plāns ir pieejams plašai sabiedrībai, un ir iespēja izteikt savu viedokli.
2. Latvijā par sadzīves atkritumu apsaimniekošanas organizēšanu savā administratīvajā teritorijā ir atbildīgas pašvaldības, tāpēc pašvaldībām atkritumu savākšanā un nodošanā nav nekādas konkurences.
3. Pašvaldību uzņēmums SIA „ZAAO” iegūst līgumus bez konkurences, līdz ar to iedzīvotāji maksā augstāku cenu. Savukārt privātie uzņēmumi iegūst līgumus konkursu rezultātā, un pats pakalpojums maksā ievērojami lētāk.
4. Uzņēmuma īpašnieki ir 28 pašvaldības, tādejādi jau kopš izveidošanas SIA „ZAAO” ir nodrošināta stabila tirgus niša, kurā darboties un gūt ieņēmumus.
5. SIA „ZAAO” pastāv jau vairāk kā desmit gadus. Gūtā pieredze šo gadu laikā ir ļāvusi nostiprināt savas pozīcijas tirgū. Uzņēmums sniedz atkritumu savākšanas un noglabāšanas pakalpojumus, kas ietver atkritumu savākšanu, transportēšanu un noglabāšanu videi draudzīgā veidā.
6. SIA „ZAAO” vides pārvaldības politika ir virzīta uz atkritumu apsaimniekošanas negatīvās ietekmes uz vidi samazināšanu, resursu taupīšanu un to lietderīgu izmantošanu. Organizācija paredz nepārtrauktu darbības pilnveidošanu un piesārņojuma ierobežošanu un, kur iespējams, izvairīties no izmešu radīšanas.
7. SIA „ZAAO” maksātspējas īpašuma koeficients ir zem optimālā 0,5, kas norāda uz to, ka pašu kapitāla īpatsvars uzņēmuma kopējā kapitālā ir mazs. Uzņēmums ir finansiāli atkarīgs no kreditoriem.
8. Izpildās 3.zelta likums, uzņēmums sedz apgrozāmos līdzekļus ar īstermiņa saistībām.
9. Aktīvu rentabilitātes rādītājs ir negatīvs -1,15% un ir zemāks nekā vidēji nozarē, kas liecina par vāju konkurētspēju.
10. Atkritumu šķirošana palīdz samazināt privātmājas dzīvojošiem izmaksas par atkritumu apsaimniekošanu, jo mājsaimniecību atkritumu šķirošanai paredzētos konteinerus SIA “ZAAO” tukšo bez maksas
11. Neskatoties uz to, ka uzņēmums uztur komunikāciju sociālos mēdijos un informē sabiedrību ar mēdiju starpniecību, kā pats uzņēmums uzsver savā „Gadagrāmata 2012”, tikai retais pārzina vairāk par 3 programmām, kuras piedāvā SIA „ZAAO” līdzās savai pamatdarbībai.
…
Satura rādītājs Anotācija 3 Annotation 4 Ievads 5 1. Uzņēmuma saimnieciskā darbība 8 1.1. Uzņēmums kā uzņēmējdarbības subjekts 8 1.2. Uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošie iekšējās vides faktori 10 1.3. Uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošie ārējās vides faktori 15 1.3.1. Tieši ietekmējošā ārējā vide (mikrovide) 15 1.3.2. Netieši ietekmējošā ārējā vide (makrovide) 17 1.4. Uzņēmuma vides analīzes metodes 19 2. Pakalpojumu nozares uzņēmumu darbības specifika 23 2.1. Pakalpojuma būtība 23 2.2. Pakalpojuma struktūra 24 2.3. Pakalpojumu mārketings 26 3. Atkritumu apsaimniekošana kā komunālo pakalpojumu nozaru segments Latvijā 32 3.1. Atkritumu apsaimniekošanas politika Eiropā un Latvijā 32 3.2. Atkritumu apsaimniekošanu reglamentējošie dokumenti Latvijā 37 3.3. Latvijas atkritumu apsaimniekošanas tirgus raksturojums 41 3.4. Atkritumu apsaimniekošanas Latvijā attīstības perspektīvas 44 4. SIA „ZAAO” saimnieciskā darbība 46 4.1. SIA „ZAAO” iekšējā vide 49 4.1.1. SIA „ZAAO” sniegtā pakalpojuma sortiments 51 4.1.2. Uzņēmuma integrētās vadības sistēmas, kvalitātes un vides pārvaldības politika 53 4.1.3. Uzņēmuma finanšu analīze 54 4.2. SIA „ZAAO” ārējā vide 63 4.2.1. Makrovides faktori 63 4.2.2. Pieprasījums 66 4.2.3. Uzņēmuma konkurenti 68 4.3. Uzņēmuma SVID analīze un konkurences analīze pēc M.Portera piecu spēku modeļa69 5. Potenciālās pakalpojumu pilnveidošanas iespējas uzņēmumā 75 5.1. Sabiedrības viedoklis par SIA „ZAAO” sniegto pakalpojumu kvalitāti un atbilstību viņu vēlmēm un vajadzībām 75 5.2. Atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu problēmu iespējamie risinājumi 83 Secinājumi 87 Priekšlikumi 88 Izmantotās literatūras avoti 90 Pielikumi 94 Anotācija Atkritumu apsaimniekošana ir viena no Latvijas vides prioritātēm Latvijas vides aizsardzības politikas plānā. SIA „Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošanas organizācija” (ZAAO) ir lielākais atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums Ziemeļvidzemē. Uzņēmums savā praktiskajā darbībā balstās uz racionālu atkritumu apsaimniekošanas ieviešanu un attīstību, uzņēmuma nepārtrauktu pilnveidošanu un attīstību, darbinieku profesionālās tālāk izglītošanās nodrošināšanu un iedzīvotāju informēšanu par aktuālo situāciju. Bakalaura darba tēma: SIA „ZAAO” pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanas iespējas. Bakalaura darba mērķis: veikt SIA „ZAAO” saimnieciskās darbības un to ietekmējošo faktoru analīzi un noskaidrot uzņēmuma pakalpojuma sniegšanas attīstības iespējas. Pētījuma periods: no 2012. gada maija līdz 2013. gada aprīlim. Bakalaura darbs satur nodaļas par pakalpojumu nozares struktūru un specifiku, atkritumu apsaimniekošanas politiku Latvijā, ka arī pētījuma daļu, par SIA „ZAAO” pamatdarbību, to ietekmējošiem iekšējiem un ārējiem faktoriem, konkurences vidi, izmantojot M. Portera piecu spēku modeli, kā arī autore noskaidro sabiedrības viedokli par SIA „ZAAO” sniegto pakalpojumu kvalitāti un atbilstību viņu vēlmēm un vajadzībām. Pētījuma laikā galvenie iegūtie secinājumi: tikai retais respondents pārzina vairāk par 3 programmām, kuras piedāvā SIA „ZAAO” līdzās savai pamatdarbībai; ne visi pakalpojumi tiek aktīvi izmantoti augsto cenu un nevienlīdzīgu šķirošanas iespēju dēļ; lielākā daļa respondentu uzskata, ka sabiedriskajās vietās atkritumu tvertņu daudzums ir nepietiekams, kā arī pieejamās tvertnes nav šķirošanai piemērotas; respondenti ir neapmierināti ar sniegto pakalpojumu cenu. Darba apjoms sastāda 87 lapaspuses un 37 attēli. Atslēgas vārdi: SIA „ZAAO”, saimnieciskā darbība, atkritumu apsaimniekošana, pakalpojumu nozare, pakalpojumu mārketings, pakalpojumu struktūra, pakalpojumu pilnveidošanas iespējas. Lai būtu iespējams izpētīt Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošanas organizāciju - SIA „ZAAO” tiks veikta saimnieciskās darbības analīze. Uzņēmums savā praktiskajā darbībā balstās uz racionālu atkritumu apsaimniekošanas ieviešanu un attīstību, uzņēmuma nepārtrauktu pilnveidošanu un attīstību, darbinieku profesionālās tālāk izglītošanās nodrošināšanu un iedzīvotāju informēšanu par aktuālo situāciju. Pētījuma objekts: SIA „ZAAO”. Pētījuma priekšmets: konkrēta uzņēmuma pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanas iespējas. Darba mērķis – veikt SIA „ZAAO” saimnieciskās darbības un to ietekmējošo faktoru analīzi un noskaidrot uzņēmuma pakalpojuma sniegšanas attīstības iespējas. Darba mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Apzināt un analizēt zinātnisko literatūru par uzņēmējdarbības attīstību ietekmējošiem faktoriem. 2. Izvērtēt pakalpojumu nozares struktūru un specifiku. 3. Analizēt atkritumu apsaimniekošanas politiku Latvijā. 4. Izpētīt un raksturot SIA „ZAAO” pamatdarbību, veikt to ietekmējošo iekšējo un ārējo faktoru analīzi. 5. Veikt SIA „ZAAO” klientu aptauju ar mērķi noskaidrot viedokli par uzņēmuma pakalpojumu sniegšanas atbilstību klientu vēlmēm un vajadzībām. 6. Izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus SIA „ZAAO” pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanai. Darba sagatavošanai tika izmantots plašs informācijas materiālu klāsts, ieskaitot oficiālus statistikas datus, atziņas no uzņēmējdarbības, mārketinga un vadībzinības grāmatām, interneta resursi. Pētījuma periods: autore uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi analizēja laika periodā no 2012. gada maija līdz 2013. gada aprīlim. SIA „ZAAO” finanšu rādītāju analīzei tika izmantoti dati par 2009., 2010., 2011. gadu.
- Pakalpojumu sniegšanas brīvība
- Pakalpojumu sniegšanas organizēšanas projekts
- SIA "ZAAO" pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanas iespējas
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma SIA "X" finanšu darbības analīze un pilnveidošanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai70
-
Pakalpojumu jomā pielietojamie standarti. Sertificētie pakalpojumu uzņēmumi Latvijā
Diplomdarbs augstskolai70
-
SIA "Autoref" finansiālā stāvokļa analīze un novērtējums
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
SIA "X" finansiālā stāvokļa analīze un novērtējums
Diplomdarbs augstskolai47
-
SIA "X" finanšu pārvaldības pilnveidošanas stratēģijas aspekti
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts!