-
Piens un tā nozīme mūsdienās
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
I. | Literatūras apskats | 4 |
1. | No vēstures | 4 |
2. | Govs | 5 |
3. | Piens | 5 |
4. | Kur un kā veidojas piens? | 5 |
5. | Kas notiek organismā slaukšanas laikā? | 6 |
6. | Kazas piens | 6 |
7. | Piena sastāvs | 7 |
7.1. | Olbaltumvielas | 8 |
7.1. | Vitamīni | 9 |
7.3. | Minerālvielas | 9 |
8. | Piena produkti | 10 |
9. | Piena un piena produktu veselīgā ietekme uz organismu | 11 |
10. | Dažādu zīdītāju piena salīdzinājums | 12 |
11. | Piena bojāšanās | 14 |
12. | Piena dzesēšana | 14 |
13. | Piena ražotāji Latvijā | 16 |
14. | Izmanotā aparatūra un metodika | 19 |
II. | Praktiskie pētījumi | 20 |
1. | Aptaujas rezultātu apkopojums | 20 |
2. | Mērījumu rezultāti | 22 |
III. | Secinājumi | 23 |
IV. | Conclusions | 24 |
V. | Izmantotā literatūra | 25 |
VI. | Anotācija | 26 |
VII. | Pielikums | 27 |
Mana zinātniski pētnieciskā darba „Piens un tā nozīme mūsdienās” mērķis ir iepazīt pārtikas produkta – piena vēsturisko izcelsmi, pielietojumu un nozīmi veselības uzturēšanā skolēniem.
Piens tiek plaši lietots uzturā, un tas satur vairāk nekā 160 viegli izmantojamu vielu, kas nepieciešamas organisma augšanai un attīstībai: olbaltumvielas, taukvielas, minerālsāļus, vitamīnus, piena cukuru, fermentus, u.c.
Darba uzdevumi:
1.atlasīt, apkopot un iepazīties ar literatūru, iepazīties ar piena sastāvu;
2.veikt cilvēku anketēšanu par uzturā lietoto pienu;
3.iepazīties ar Latvijas piena pārstrādes kombinātu produkciju;
4.apgūt nepieciešamās metodikas, un veikt to analīzes.…
Šis ir ZPD. Tā nosaukums ir „Piens un tā nozīme mūsdienās”. Tas satur informāciju par piena vēsturi, sastāvu un Latvijas piena kombinātiem. Tajā ietilpst arī aptaujāto personu aptaujas rezultāti. Pētnieciskā darba uzdevums bija iepazīties ar piena vēsturi un sastāvdaļām. Rezultāts aplūkojams pētnieciskajā darbā. Ir gan bildes, gan tabulas!
