-
Muzeju pedagoģiskā darbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Muzeja jēdziens, uzdevumi un funkcijas | 4 |
3. | Starptautiskā muzeju asociācija | 4 |
4. | Muzeju biedrība | 5 |
5. | Muzejpedagoģijas termins. Izcelsme. Šodiena | 5 |
Pētījums | 6 | |
6. | Pastariņa muzejs. Muzejpedagoģiskā programma | 6 |
7. | Latvijas nacionālā mākslas muzeja muzejpedagoģiskās programmas | 8 |
7.1. | Kas ir muzejs? | 8 |
7.2. | Mākslas klasika lv | 9 |
8. | Dobeles muzejpedagoģiskās programmas | 10 |
8.1. | Smilšu krāsas | 10 |
8.2. | Esi mākslinieks | 11 |
8.3. | Burbuļmātei deguns garš | 12 |
8.4. | Kāzas pilsdāmu pavadībā | 13 |
9. | Latvijas kuģniecības un vēstures muzeja muzejpedagoģiskais piedāvājums | 15 |
10. | Kopsavilkuma analīze | 18 |
11. | Secinājumi un priekšlikumi | 20 |
12. | Muzeja apmeklētāju pieredze | 21 |
13. | Muzeja apmeklētāju pieredzes apkopojums. Secinājumi | 22 |
14. | Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 24 |
Darbības programma Turaidas muzejam | 27 | |
17. | Pasākuma „Muzeju Nakts 2012” analīze | 27 |
Secinājumi
Vispotenciālāko muzeju preces patērētāju grupu veido skolas un ģimenes ar bērniem, kā arī ieinteresēti tūristi. Tie ir tie cilvēki, kuri cenšas savu ikdienu dažādot un pilnveidot tā, lai ārpus ikdienas darbiem un rutīnai, izglītotos, atpūstos un pilnveidotos visdažādākajās jomās.
Jāvecina aktīvāka komunikācija starp profesionāļiem un muzeju produktu patērētājiem, tā attīstot abpusēju atbildības sajūtu.
Atbalstāma ir Latvijas Nacionālā muzeja ideja par brīvprātīgo darba izmantošanu, tādā veidā informācija par muzejiem tiek nodota no mutes mutē, ja apmeklētāji sagaida no muzejiem iespaidus, piedzīvojumu, tad šis ir tas veids kā pastāstīt, aizraut draugus, radus, paziņas ar savu redzējumu, iespaidiem. Pašai gadījies iesaistīt pavisam neieinteresētus, nezinošus cilvēkus muzeju rīkotajās aktivitātēs, rezultāts parasti ir pozitīvs, pārsteidzošs.
Informācijas izplatīšana, ieinteresētības radīšana ir pati lielākā problēma muzejiems, kad ik uz soļa ir izliktas komerciāla rakstura reklāmas. Bet tā jau ir sabiedrības vērtību problēma. Ļoti žēl, ka par muzejiem atceras tikai „Muzeju Nakts” laikā, kad, savukārt muzeja darbiniekiem rodās pārslodze. Man pašai patīk apmeklēt muzeju rīkotās izstādes vienatnē, darbadienās, kad ir vismazākā cilvēku plūsma, tad es varu pilnvērtīgi, izbaudīt visu ko piedāvā muzeju atmosfēra, runātīgie darbinieki, koncentrēti, klusumā uztvert sev nepieciešamo informāciju.
…
Pētījums par muzeju pedagoģisko darbību dažādās Latvijas vietās. Pastariņa muzejs. Dobeles muzejs. Rīgas vēstures un Kara muzejs.
Pielikuma nav.
