-
Uzņēmuma SIA "Madara Cosmetics" SVID analīze un attīstības stratēģijas izstrādāšana
Ideja par SIA „MADARA Cosmetics” uzņēmuma dibinātājiem radās 2004. gadā. Pēc tam norisinājās divu gadu ilgs zīmola un produkta izstrādes process, līdz 2006. gada augustā uzņēmums tika dibināts. Pirmie MADARA Cosmetics produkti veikalos parādījās 2006.gada decembrī. 2008.gada pavasarī uzņēmums piesaistīja finanšu investoru eksporta tirgu apguvei un jaunas ražotnes izveidei. MÁDARA kopš savas dzimšanas 2006.gada jūlijā no pieciem darbiniekiem trīs gadu laikā ir izaugusi līdz 30 cilvēku kolektīvam. Tie ir labākie mārketinga un dizaina speciālisti, ķīmiķi un citi profesionāļi - savas nozares eksperti.
MÁDARA ir Latvijā ražota pilnībā dabiska un ekoloģiska kosmētika, kas ir sertificēta pēc starptautiskā ECOCERT [sertifikāts iegūts 2008. gada augustā] standarta. Tās sastāvā ir bioloģiski sertificēti ziedu un augu ekstrakti, kas auguši Baltijas reģionā, kā arī citas dabiskas vielas. MÁDARA iepakojums ir videi draudzīgs un otrreiz pārstrādājams. Produktu ražošanā tiek izmantoti ekoloģiski tīrīšanas līdzekļi, netiek veikti nekādi izmēģinājumi ar dzīvniekiem, un uzņēmums lieto energoefektīvas ražošanas iekārtas.
MADARAS ceļš sākas kādā no piecām bioloģiskajām saimniecībām Latvijā. Šīs saimniecības ir oficiāli sertificētas (regula EEK Nr.2092/91) - tas nozīmē, ka visi lauksaimniecības produkti tiek audzēti bioloģiski, dabiskā vidē, tie neatstāj ietekmi uz dabu un to augšana netiek mākslīgi stimulēta. Šīs saimniecības regulāri pārbauda biedrība "Vides kvalitāte", kas sertificē Latvijas biosaimniecības; pastarpināti šo saimniecību darbību uzrauga vēl citas augstākstāvošas vides organizācijas. Saimniecībās augi tiek īpaši kaltēti un ievākti, lai saglabātu pēc iespējas augstāku auga sastāva kvalitāti.
Kad visas drogas ievāktas un sagatavotas (tostarp izkaltētas), tās īpašos, elpojošos pārtikas maisos tiek nogādātas uz Latvijā esošu ekstraktu rūpnīcu, kur augi pārdzīvos savas otrās pārvērtības - no tiem tiek pagatavoti ekstrakti.…
Kursa darbā tiks apskatīts uzņēmums SIA „MADARA Cosmetics”, kas ir Latvijā pirmā ekokosmētikas ražotājfirma. Šis uzņēmums tika izraudzīts, jo kaut arī kosmētikas tirgū pagājušogad vērojams apgrozījuma samazinājums par vidēji 25%, tomēr, par spīti ekonomiskajai lejupslīdei, "Madara Cosmetics" izdodas turpināt attīstību. SVID analīze palīdzēs izstrādāt attīstības stratēģijas, lai uzņēmums varētu attīstīties arī turpmāk. Kursa darba mērķis ir izstrādāt uzņēmuma SIA „MADARA Cosmetics” SVID analīzi un noteikt tā augšanas stratēģijas. Kursa darbā galvenie risināmie uzdevumi ir: • izveidot uzņēmuma SIA „MADARA Cosmetics” un tā darbības aprakstu; • iepazīties ar informāciju par SVID analīzes metodi tirgzinību teorijā; • izstrādat SVID palpašināto analīzi uzņēmumam SIA „MADARA Cosmetics”; • izstrādāt attīstības stratēģijas SIA „MADARA Cosmetics” izmantojot Ansofa tirgus attīstības matricu. Par pētījuma avotiem kursa darbā kalpo: • vispārējā un speciālā literatūra; • interneta resursi; • lekciju pieraksti. Darbā tiks izmantotas tabulas un grafiskās metodes, kā arī praktiskās pētījuma metodes ekonomikā.
