Valsts prezidents par savu darbību politisku atbildību nenes. Visiem Valsts prezidenta rīkojumiem ir jābūt līdzparakstītiem no Ministru prezidenta vai attiecīgā ministra, kuri līdz ar to uzņemas visu atbildību par šiem rīkojumiem, izņemot rīkojumu par Saeimas atlaišanu (LR Satversmes 48.pants) un par Ministru prezidenta kandidāta aicināšanu (LR Satversmes 56.pants).
6. Vai šajā situācijā attiecībā uz Mobilizācijas likuma grozījumiem Valsts prezidents būtu varējis izmantot Satversmes 71.pantā paredzētās tiesības nodot likumu otrreizējai caurlūkošanai?
Desmit dienu laikā, skaitot no likuma pieņemšanas Saeimā, Valsts prezidents motivētā rakstā Saeimas priekšsēdētājam var prasīt likuma otrreizēju caurlūkošanu. Ja Saeima likumu negroza, tad Valsts prezidents otrreiz ierunas nevar celt (LR Satversmes 71.pants).
Ja Saeima ar ne mazāk kā divu trešdaļu balsu vairākumu pieņem likuma steidzamību, tad Valsts prezidents nevar prasīt šāda likuma otrreizēju caurlūkošanu, to nevar nodot tautas nobalsošanai, un tas ir izsludināms ne vēlāk kā trešajā dienā pēc tam, kad Prezidents pieņemto likumu saņēmis (LR Satversmes 75.pants).
…
1. Vai Valsts prezidenta lēmums par Deklarācijas publicēšanas apturēšanu un uz tiem balstītie argumenti ir juridiski pamatoti? 2. Vai 1/10 vēlētāju ir tiesības iesniegt Satversmes grozījumu projektu? 3. Kā Valsts prezidentam jārīkojas, saņemot izsludināšanai likumu par Satversmes 37.panta grozījumiem? 4. Vai Valsts prezidentam šajā situācijā ir tiesības apturēt Grozījumu Mobilizācijas likumā publicēšanu? 5. Kā vērtējami Saeimas deputātu argumenti par to, ka Valsts prezidenta rīkojumam par likuma publicēšanas apturēšanu ir nepieciešama kontrasignācija? 6. Vai šajā situācijā attiecībā uz Mobilizācijas likuma grozījumiem Valsts prezidents būtu varējis izmantot Satversmes 71.pantā paredzētās tiesības nodot likumu otrreizējai caurlūkošanai?
