Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 7.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 8.
  • Konspekts 'Starptautiskie ekonomiskie sakari', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Starptautiskā ekonomiskā integrācija
SES liberalizācija
• Starptautiskā pieeja (WTO) 99%
• Transnacionālā pieeja (TNK)
• Reģionālā pieeja (ES)
Ekonomiskās integrācijas priekšnoteikumi
• Vienāda valstu ekon sistēma
• Līdzīgs valstu ekon attīstības līmenis
• Ģeogrāfiskais tuvums
Vienošanās par preferencēm
• 2 vai vairākas valstis noslēdz līgumu par preferenču piemērošanu
• Vislielākā labvēlības režīma noteikšana
• Tiek samazināti muitas tarifi savstarpējā tirdzniecībā
Brīvās tirdzniecības līgums
• Tiek atcelti muitas tarifi un kvantitatīvie ierobežojumi savstarpējā tirdzniecībā;
• Tiek izveidotas starpvalstu institūcijas, kas uzrauga brīvā tirdzniecības līguma ievērošanu;
• Tirdzniecībā ar trešajām valstīm katra valsts ievēro savu tirdzniecības politiku.
Muitas ūnija
• Tiek atcelti visi ierobežojumi savstarpējā tirdzniecībā ar precēm;
• Tiek izveidotas starpnacionālas institūcijas kopējas tirdzniecības politikas izstrādnei tirdzniecībai ar trešajām valstīm.
Kopējais tirgus
• Muitas ūnijas paplašināšana ar līgumiem, kas regulē ražošanas resursu kustību starp valstīm;
• Tiek izveidotas starpnacionālas institūcijas, kas palīdz harmonizēt valstu ekonomisko politiku.
Ekonomiskā savienība
• Tiek izveidots vienots tirgus;
• Tiek izveidotas pārnacionālas institūcijas, kas izstrādā vienotu ekonomisko politiku.
Starptautiskie efekti
• Tirdzniecības rašanās efekts – parādās jauni partneri
• Tirdzniecības novirzes efekts – pārtrauc tirdzniecību ar vieniem partneriem, uzsāk ar citiem

Autora komentārsAtvērt
Atlants