-
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme
Pirkšanas lēmums. Ceturtajā posma patērētājam rodas iespēja izvēlēties starp izvelēt kopuma ietilpstošajiem zīmoliem un var art veidoties nodoms pirkt visvēlamāko zīmolu. Tomēr starp nodomu pirkt un pirkšanas lēmumu var iejaukties divi faktori.
Pirmais laktos ir citu attieksme. Tas, kādā mēri citu attieksme samazina visvēlamāko alternatīvu, ir atkarīgs no diviem apstākļiem:
1) citas personas negatīva attieksme pret patērētājam visveļamāko alternatīvu intensitātes un
2) patērētajā motivācija pielāgoties citas personas vēlmēm. Citu ietekme kļūst vēl sarežģītāka, ja vairākiem pircējam tuviem cilvēkiem ir pretrunīgi viedokļi un pircējs veļas izpatikt viņiem visiem Informējošie starpnieki, kas publicē patērētāju vai profesionāļu vērtējumus, arī ietekmē lēmumus.
Otrais faktors ir negaidītu situāciju faktori, kas var paradītie» un mainīt nodomu pirkt. Klients var zaudēt darbu, cits pirkums var kļūt neatliekamāks, vai arī veikala pārdevējs var atstāt sliktu iespaidu uz klientu, tādēļ tas. kam tiek dota priekšroka, un pat nodomi pirkt nav pilnīgi droši pirkšanas uzvedības indikatori. Uztvertais risks ļoti ietekme klienta lēmumu mainīt, atlikt vai izvairīties no pirkšanas lēmuma. Uztverts riska pakāpe ir dažāda atkarībā no naudas, kas būtu jāiztērē, no neparliecinātības par produkta īpašībām un no patērētāja^ pašpārliecinātības līmeņa. Patērētāji veido riska samazināšanas rutīnas, piemēram, izvairīšanos no lēmuma pie ņemšanas, informācijas vākšanu no draugiem un priekšrokas došanu nacionāliem zīmoliem un garantijām. Gudri mārketinga speciālisti pēta faktorus, kas patērētā¬jos izraisa riska sajūtu, un pēc tam sniedz informāciju un atbalstu, lai samazinātu uztverto risku.
…
PIRKŠANA LĒMUMA PIEŅEMŠANAS POSMI UN FIRMU MĀRKETINGA AKTIVITĀŠU IETEKME: PRODUKTA PIRKŠANA, PRODUKTA PATĒRĒŠANA, ALTERNATĪVU NOVĒRTĒŠANA PĒC PIRKUMA, ATBRĪVOŠANĀS NO PRODUKTA, TĀ IESAIŅOJUMA, ATLIKUMIEM. Mārketinga speciālistiem nepieciešams ne tikai dažādā veidā ietekmēt pircējus, bet ari izveidot sapratni par to, kā patērētāji īstenībā pieņem pirkšanas lēmumus. It īpaši mārketinga speciālistiem jācen¬šas noskaidrot, kurš pieņem pirkšanas lēmumu, pirkšanas lēmumu veidus un pirkšanas procesa posmus.
