-
Stratēģijas un biznesa politikas loma uzņēmuma vadīšanā
2011. - 2015. g.
2016. - 2020. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 2 |
2. | Uzņēmējdarbība | 3 |
3. | Uzņēmējdarbības mērķis un misija | 5 |
3.1.1. | Uzņēmējdarbības galvenie principi | 7 |
4. | Uzņēmējdarbības formas | 8 |
4.1.1. | Uzņēmējdarbības riska faktori | 9 |
4.1.2. | Uzņēmuma funkcionēšanas vide | 10 |
5. | Uzņēmuma vadīšana | 12 |
6. | Uzņēmums, tā ekonomika un organizācija | 13 |
6.1.1. | Uzņēmuma plānošanas būtība | 14 |
6.1.2. | Uzņēmumu priekšrocību politika | 16 |
7. | Nobeigums | 17 |
8. | Izmantotā literatūra | 18 |
Nobeigums
Uzņēmuma ekonomikas un finanšu vadīšana ir tieši saistīta ar pieprasījuma apmierināšanu pēc precēm un pakalpojumiem, tāpat kā uzņēmuma dibināšana un funkcionēšana ir tieši saistīta ar noteikta ienākuma saņemšanu par šo preču ražošanu, pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu. Panākumus šajā jomā var gūt tikai tajā gadījumā, ja uzņēmuma vadīšana būs balstīta uz šādiem galvenajiem principiem, kuros iekļaujās – autonomija, peļņa, ekonomiskums un maksātspēja.
Uzņēmuma darbība norāda, ar kādu darbības veidu uzņēmums nodarbojas vai nodarbosies, kādas preces vai pakalpojumus tas piedāvās, kas būs tā klienti un kuras to vajadzības uzņēmums plāno apmierināt.
Lai sāktu uzņēmējdarbību, nepieciešama drosme ieguldīt savus līdzekļus mērķa sasniegšanā, “cīņā” ar konkurentiem. Vārds uzņēmējdarbība liecina, ka cilvēkam, kas veido uzņēmumu, ir jābūt uzņēmīgam.
Tāpat arī, pirms uzņēmuma veidošanas ir ļoti svarīgi izstrādāt biznesa plānu, kas ļautu konstatēt problēmas pirms to rašanās un atrast iespējamo risinājumu laicīgi sekmējot iespējamās sekas. Organizācijas jeb uzņēmuma misija ir precīzi izteikts uzņēmuma pastāvēšanas pamatojums.
Savukārt, misija dod organizācijai stratēģisko virzību, tā nosaka uzņēmējdarbības veidu, kurā organizācija ir iesaistīta, tās mērķus un filozofiskās vērtības.
…
Visās ekonomiskās attīstības stadijas galvenais tautsaimniecības posms ir uzņēmums. Tieši uzņēmumā notiek produkcijas ražošana un pakalpojumu sniegšana patērētājiem, veidojas tieša saikne starp uzņēmuma darbiniekiem, ražošanas līdzekļiem un patērētājiem. Katrai organizācijai ir savs pastāvēšanas mērķis vai mērķi, pat tad, ja organizācijas vadītāji to nav noformulējuši vai apzinājušies. Uzņēmuma misija ir sākuma punkts vadītāju darbības plānošanai, uzņēmuma struktūras un funkciju iedibināšanai. Misijas formulēšanu arī skaita, kā vienu no pirmajiem uzdevumiem stratēģiskās vadīšanas procesos. Organizācijas vai uzņēmuma misija ir precīzi izteikts uzņēmuma pastāvēšanas pamatojums. Mūsdienu uzņēmumu raksturīga īpašība ir to spēja elastīgi reaģēt uz tirgus situācijas izmaiņām, tāpēc uzņēmumu vadītājiem jābūt kompetentiem izvēlētajā darbības jomā un apveltītiem ar noteiktām īpašībām – mērķtiecību, neatlaidību, jābūt gataviem neveiksmēm un spējai mācīties no savām kļūdām.
Atsauces nekvalitatīvas.
