-
Gaisa transporta un starptautiskās lidostas "Rīga" attīstība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Latvijas aviācijas vēsture | 5 |
1.1 | Sākuma periods (1785.-1918.) | 5 |
1.2 | Latvijas brīvvalsts periods (1918.-1940.) | 6 |
1.3. | Padomju okupācijas periods | 6 |
1.4. | Otrais Latvijas brīvvalsts periods sākot ar 1991.gadu | 7 |
2. | Starptautiskās lidostas „Rīga” attīstība | 8 |
2.1. | Šengenas zonas noteikumi | 10 |
3. | Gaisa transporta attīstības iespējas Latvijā | 11 |
3.1. | Valsts akciju sabiedrība „Latvijas gaisa satiksme” | 12 |
3.2. | Starptautiskā lidosta „Liepāja” | 12 |
4. | Pētījumu rezultātu analīze | 14 |
Secinājumi | 19 | |
Literatūras saraksts | 20 | |
Pielikums | 21 |
1.Latvijas aviācijas vēsture
Latvijā ir viena no valstīm, kurai ir sava un tradīcijām bagāta aviācijas vēsture. Laikam ejot, un varām mainoties, kopš aviācijas sākuma līdz pat mūsdienām, lielā mērā Latvijas aviācija ir balstījusies uz tas pionieriem un to iniciatīvu. Latvijas aviācijai ir bijuši ziedu laiki un arī skumjas vēstures lapaspuses, taču, cerams, ka vislielākie panākumi tai vēl tikai priekšā. Latvijas aviācijas vēsturi var iedalīt četros periodos:
1. Sākuma periods;
2. Latvijas brīvvalsts periods;
3. Padomju okupācijas periods;
4. Otrais Latvijas brīvvalsts periods.
1.1.Sākuma periods (1785. – 1918.)
Jāatzīmē, ka aviācija Latvijas teritorijā pastāvēja jau sen pirms Latvijas valsts izveides. Arī pasaulē aviācijas sākumi ir jāmeklē tieši šinī periodā, no tā var secināt, ka latvieši savā attīstībā neatpalika no pasaules tendencēm. Tā kā 20.gs. sākumā aviācija bija modes lieta, tad daudzi latvieši par to ļoti interesējās. Visā Krievijas impērijā aviācija bija visattīstītākā Baltijas reģionā. Rīga sākumā pat bija Krievijas impērijas aviācijas metropole. Izveidojās Rīgas Studentu gaisa kuģniecības un lidojumu tehniska biedrība, ar kuras palīdzību daudzi nākotnes aviatori būvēja savus pirmos balansplanierus. Rīgā notika aviācijas izstādes, lidmašīnu demonstrējumi - tas bija iemesls aviācijas popularitātei. Sākoties pirmajam pasaules karam, latviešu aviācijas pionieri brīvprātīgi pieteicās dienēt Krievijas impērijas gaisa spēkos, kur apmēram dienēja 100 latviešu, dienests bija lieliska iespēja aizstāvēt tēvzemi un iemācīties lidot.…
Šobrīd Eiropā tā saucamie gaisa vārti starp Eiropu un Āziju dienvidos ir Stambulas lidosta ar 26.5 miljoniem pasažieri gadā, bet Eiropai šādus vārtus vajag arī ziemeļos. Lidosta Rīga ģeogrāfiski ir precīzā vietā šādiem vārtiem, īstenībā Rīga jau šobrīd funkcionē kā Ziemeļu vārti. Lai piesaistītu šādu pasažieru skaitu jāceļ lidostas kapacitāte, jānodrošina pasažieriem ērts un funkcionāls terminālis. Šie perspektīvie projekti jau šodien lidostai dod iespēju strauji izvirzīties priekšgalā lidojumu skaita un pasažieru dinamikas pieauguma rādītājos, kas ir labākie Baltijas valstīs.
