-
"Coca-Cola Company" Otrā pasaules kara PR un reklāmas kampaņa
Secinājumi
Kad sākās Otrais pasaules karš, Coca-Cola tika ražota 44 valstīs abās frontes pusēs. Pēc kara beigām, pieci miljardi kolas pudeļu tika pārdoti ASV karavīriem visā pasaulē, un tas tika atzīts par mīļāko zīmolu amerikāņu kara veterānu vidū. Tomēr karavīri nebija vienīgie, kuri iegādājās dzērienus ārvalstīs. Coca-Cola centieni piegādāt kolu amerikāņu karavīriem uz frontes līnijas bija iepazīstinājusi iedzīvotājus ar šo dzērienu arī citās valstīs. Piemēram, kola bija zināma Īslandē jau pirms kara, tomēr pēc kara tā sasniedza tādu popularitāti, ka valsts premjers pieprasīja, ka tām civilpersonām, kuras piekrita, ka Coca-Cola ir garšīga un atsvaidzinoša ("Heilnaemt og Hressandi"), uz pusi tiek palielināta dienas cukura deva. Turklāt, tā kā tehniskie novērotāji ceļoja cauri daudzām valstīm, tika dibināti kontakti ar valsts amatpersonām, kas ļāva vieglāk vest sarunas par jaunu rūpnīcu celtniecību. Coca-Cola bija gatava nebijušai izaugsmei pasaules vēsturē. Laika posmā no 1940. gada līdz 1960. gadam valstu skaits, kurās bija rūpnīcas, gandrīz dubultojās.
Kamēr pasaule attapās no kara, Coca-Cola kļuva par pasaules draudzības un atspirdzinājuma simbolu. Kā pēc kara izteicās kāda Coca-Cola amatpersona, Otrais pasaules karš ir iepazīstinājis pasauli ar kolas svaigumu un universālumu.
…
Coca-Cola ir pasaulē lielākā dzērienu kompānija, kas ar savu darbību aptver vairāk nekā 200 valstis un sniedz laimi vairāk nekā 23 miljoniem izplatīšanas vietās visā pasaulē. Kapitālsabiedrība ir nogājusi garu ceļu kopš tās pieticīgā sākuma 1886. gadā Atlantā, ASV. Pirmajā gadā Coca-Cola radītājs Džons Pembertons (John Pemberton) pārdeva vidēji deviņas porcijas dzēriena katru dienu. Šodien, šis skaits ir pieaudzis līdz vairāk nekā 1,8 miljardiem. Kā Coca-Cola kļuva par tādu pasaules zīmolu, kāda tā ir šodien? Apskatot kompānijas vēsturi, var secināt, ka šī organizācija, pateicoties Otrā pasaules kara sabiedrisko attiecību un reklāmas kampaņas panākumiem, ir ierindojusies globālo biznesa zīmolu topa augšgalā. Dažādas sabiedrisko attiecību kompānijas šo kampaņu ir nosaukušas par vienu no svarīgākajām PR attīstības vēsturē. Pateicoties šai kampaņai mainījās Coca-Cola biznesa perspektīva – no uz vietējo tirgu vērsta uz starptautisku, kā arī radās jauns slogans “Global High Sign”, un parādījās arī unikāla iepildīšanas sistēma, kas bija par pamatu jaunu Coca-Cola rūpnīcu izveidei 64 valstīs visā pasaulē.
