-
LMT un TELE2 konkurences raksturojums
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | KONKURENCES BŪTĪBA UN NEPIECIEŠAMĪBA | 4 |
1.1 | KONKURENCES RAKSTUROJUMS | 4 |
1.2 | Konkurences veidi Latvijā | 4 |
1.3 | Konkurences vide Latvijā | 6 |
2. | KONKURENCE LATVIJĀ UN TĀS AIZSARDZĪBA | 9 |
2.1 | UZŅĒMUMU KONKURENCE LATVIJĀ | 9 |
2.2 | Likumdošana par konkurenci | 9 |
2.3 | Reklāma kā konkurenci veicinošs faktors | 15 |
3. | LMT UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 17 |
3.1 | UZŅĒMUMA VĒSTURE | 17 |
3.2 | LMT piedāvātie pakalpojumi | 18 |
4. | TELE2 UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 22 |
4.1 | UZŅĒMUMA VĒSTURE | 22 |
4.2 | TELE2 piedāvātie pakalpojumi | 22 |
5. | UZŅĒMUMU KONKURENCES ANALĪZE | 24 |
5.1 | PIEDĀVĀTĀS ATLAIDES | 24 |
5.2 | Uzņēmumu sarunu tarifu salīdzinājums | 25 |
5.3 | Anketu rezultātu apkopojums | 26 |
SECINĀJUMI | 28 | |
IZMANTOTO UZZIŅAS AVOTU SARAKSTS | 29 |
Visur eksistē tirgus, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements.
Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju. Iespējams, ka katrs varētu izdomāt arvien kaut ko jaunu un nebijušu, bet eksistē arī biežāk lietoti piemēri un paņēmieni, par kuriem tad arī īsumā pastāstīšu mana zinātniski pētnieciskā darba sākuma nodaļās.
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis ir pētīt konkurences lomu uzņēmējdarbībā un analizēt LMT un TELE2 savstarpējo konkurenci.
Zinātniski pētnieciskā darba uzdevumi ir:
1)Analizēt konkurences būtību un nepieciešamību;
2)Raksturot SIA LMT, SIA TELE2;
3)Analizēt uzņēmumu LMT un TELE2 savstarpējo konkurenci.
Zinātniski pētnieciskais darbs sastāv no piecām atsevišķām nodaļām. Pirmajās divās nodaļās es uzmanību pievērsu konkurences detalizētam izklāstam un otrās nodaļas pēdējā apakšnodaļā apskatīju reklāmu, kā noteiktu konkurences veicinošu faktoru.
Trešajā nodaļā es sniedzu nelielu ieskatu manis izvēlēto uzņēmumu vēsturē un attīstībā. Pēc tam seko šo uzņēmumu piedāvāto pakalpojumu izklāsts.
Pēdējā nodaļā es apkopoju datus par manis izveidoto aptauju anketu veidā, kurā es mobilo sakaru lietotājiem lūdzu atbildēt uz jautājumiem, kas bija nepieciešami mana darba izpildei uz noformēšanai. …
Darbs sevī apkopo ļoti detalizētu aprakstu par konkurences būtību un tās jēgu. Darbā tiek pētīts LMT un TELE2 uzņēmumu savstarpējā konkurence.
