-
Cenu veidošanas politika uzņēmumā X
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma cenu veidošanas politika | 4 |
1.1. | Cenu veidošanas jēdziens | 4 |
1.2. | Cenu veidošanas iekšējie faktori | 5 |
1.2.1. | Uzņēmuma mārketinga mērķi | 5 |
1.2.2. | Cenu politikas stratēģija | 6 |
1.2.3. | Uzņēmuma izmaksu ietekme uz cenām | 10 |
1.2.4. | Mārketinga darba organizācija | 12 |
1.3. | Cenu veidošanas ārējie faktori | 13 |
1.3.1. | Tirgus tipi un mārketinga stratēģija mērķtirgū | 13 |
1.3.2. | Pieprasījuma elastīgums | 15 |
1.4. | Cenu veidošanas metodes un cenu noteikšana | 18 |
2. | Pētāmā uzņēmuma apskats | 23 |
2.1. | Preču sortiments | 23 |
2.2. | Klienti | 24 |
2.3. | Konkurenti | 25 |
3. | Cenu veidošanas paņēmieni uzņēmumā | 26 |
3.1. | Cenu veidošanas aspektu apskats | 26 |
3.2. | Cenu veidošanas piemērs | 27 |
4. | Uzņēmuma finansu analīze | 28 |
Secinājumi un priekšlikumi | 34 | |
Izmantotā literatūra | 36 |
Kursa darbs veidots “Mārketinga” kursā. Kursa darba tēma "Cenu veidošanas politika uzņēmumā un tā rezultativitāte".
Lai varētu noteikt tēmas aktualitāti vispirms ir jānoskaidro, kas ir mārketings. Mārketinga pamatā ir pircēju (klientu) vēlmju apmierināšana, nodrošinot viņus ar īsto produktu par īsto cenu, pārdodot to īstajā vietā, nodrošinot ar īsto informāciju un darot to labāk par konkurentiem.
Vienmēr uzņēmējdarbībā ir nepieciešams pieņemt dažādus lēmumus, kas saistīti ar uzņēmuma izdzīvošanu konkurences apstākļos. Ir vesela virkne šo lēmumu, no kuriem darbā apskatīšu vienu no svarīgākajiem – cenu veidošanas mehānismu uzņēmumā. Cenu noteikšana nav īpaši aizraujošs process, tomēr tas ir viens no svarīgākajim mārketinga speciālista darba uzdevumiem. Pirmām kārtām pareizi noteiktai cenai ir izšķiroša nozīme peļņas gūšanā, jo cena būtiski ietekmē preces noietu. Šī tēma ir ļoti svarīga uzņēmuma eksistencei, tāpēc tā mani ieinteresēja, jo vēlējos sīkāk izprast cenu veidošanas mehānismu uzņēmumā, iegūt pilnvērtīgākas teorētiskās zināšanas, kā arī praktiskās iemaņas, lai nākotnē varētu tās praktiski pielietot dzīvē.
Dotā kursa darba uzdevums ir cenu politikas un cenu veidošanās metožu analīze un tā ezultativitāte, kas tiek izmantota Latvijas tirgū. …
Cenu veidošnas politika, teorētiskais apskats un prakstiskais piemērs kokrētā uzņēmumā
