-
Izglītība, didaktika, mācību metodika
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni | 3 |
2. | Didaktikas kā zinātnes rašanās | 3 |
2.1. | 17.gs. | 3 |
2.2. | 18.gs. | 3 |
2.3. | 19.gs. | 3 |
2.4. | 19.gs. beigas - 20.gs. sākums | 4 |
2.5. | 20.gs. otrā puse | 4 |
3. | Latvijas brīvvalsts ievērojamāko pedagogu devums | 5 |
4. | Pasaulē atzītākās izglītības teorijas | 5 |
5. | Izglītība | 6 |
5.1. | Izglītības saturs | 6 |
5.2. | Izglītības satura galvenā orientācija | 6 |
5.3. | Mācību principi | 6 |
5.4. | Izglītības satura teorijas | 6 |
5.5. | Izglītības satura un mācību satura saistība | 7 |
5.6. | Mācību metode | 7 |
5.7. | Mācību teorijas | 7 |
5.8. | Kognitīvās metodes | 7 |
5.9. | Mācību satura apguves metodes | 7 |
5.10. | Mācību organizācijas formas | 8 |
5.11. | Mācību organizācijas veidi | 8 |
IZMANTOTĀ LITERATURA | 9 |
. Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni
Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process un tā likumsakarības.
Pamatkategorijas: mācīšana un mācīšanās, audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība u.c.
Daktikas specifiskie pamatjēdzieni: mācības, mācīšana, mācīšanās, izglītības saturs.
Jēdzieni: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, formalizācija.
Psiholoģiskie jēdzieni: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana.
Kibernētiskie jēdzieni : atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c.
2. Didaktikas kā zinātnes rašanās
2.1. 17.gs.
Jans Amoss Komenskis (1592-1670)
Dabatbilsmes principu ieviesējs, klašu un stundu sistēmas pamatlicējs. Mācību grāmatu un līdzekļu izveidotājs. Mācību metožu pamatlicējs. Četrpakāpju skolu sistēmas izveidotājs, didaktikas kā zinātnes pamatlicējs.
Džons Loks (1632-1704)
Reālās izglītības aizstāvis (jaunās valodas, ģeogrāfija, matemātika, likumdošana, grāmatvedība u.c.). Viedoklis par audzināšanas visvarenību.
2.2. 18.gs.
Žans Žaks Ruso (1712-1778)
Viens no pedagoģijas teorētiķiem. Mācību koncepcijas izveidotājs, kas pamatojas uz bērna paša vajadzībām un dabiskām interesēm. Uzsvēra paša bērna aktivitāti zināšanu apguvē. Dabīgās, brīvās audzināšanas teorijas pamatlicējs.…
1. Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni,didaktikas kā zinātnes rašanās,17.gs.18.gs.19.gs.19.gs. 20.gs. Latvijas brīvvalsts ievērojamāko pedagogu devums.Pasaulē atzītākās izglītības teorijas. Izglītība. Izglītības saturs. Izglītības satura galvenā orientācija. Mācību principi. Izglītības satura teorijas. Izglītības satura un mācību satura saistība.Mācību metode. Mācību teorijas. Kognitīvās metodes.Mācību satura apguves metodes. Mācību organizācijas formas. Mācību organizācijas veidi.
