-
Uzņēmuma "Red Bull" un integrētas mārketinga komunikācijas mijiedarbības aspekti
Referāts17 Mārketings, reklāma, Sabiedriskās attiecības, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | IMK | 4 |
1.1. | IMK raksturojums | 4 |
2. | Red Bull | 5 |
2.1. | Red Bull raksturojums | 5 |
Secinājumi | 16 | |
Izmantotā literatūra | 17 | |
Pielikumi | 18 |
SECINĀJUMI
„Red Bull” var dēvēt var absolūtu enerģijas dzērienu līderi savu konkurentu vidū, jo analizējot doto uzņēmumu pēc IMK parametriem, var noprast, ka tas izmanto visus iespējamos mārketinga komunikācijas sniegtās iespējas.
Tas vairs nav vienkāršs enerģijas dzēriens, tā ir vesela industrija, kas veido vienu veselu un ļoti spēcīgu tēlu.
„Red Bull” cenšas, lai viņu zīmols tiktu asociēts ar tādām īpašībām kā spēku, drošsirdību, ātrumu un veiklību.
Ļoti interesants aspekts, ka „Red Bull” spēja iekarot līderpozīcijas ne tikai sporta dzīvē, bet arī mūzikas industrijā, kas dod vēl vienu plusu zīmola reklamēšanai.
Lai šis tēls būtu noturīgs un viegli atpazīstams, „Red Bull” cenšas būt ne tikai kā galvenais pasākumu organizētājs, bet arī kā aktīvs sponsors, kas piedalās ar savu zīmolu gan mūzikas, gan sporta industrijas pasākumos.
Kā tika noskaidrots, tad „Red Bull” ir arī aktīvs labdarības akciju organizators un dalībnieks, tas atkal ļauj uzlabot sava zīmola imidžu un uzņēmuma tēlu kopumā – sabiedrības acīs.
Viens no svarīgākajiem aspektiem, kuram „Red Bull” vadība liek lielu uzsvaru ir uz savu darbinieku atlasi un apmācību. Viņu mērķis ir izveidot labu apkalpošanu, jo, kā tika atklāts vairākās grāmatās, tad tieši personāls ir katra uzņēmuma dārgākā un nozīmīgākā vērtība.
…
Mārketings ir internacionāls jēdziens, „taču praksē tā vietā bieži lieto latvisko terminu – tirgvedība (angļu val. market – tirgus), tomēr pat vispilnīgākais tulkojums nespēj atspoguļot mārketinga jēdziena pilnību.” Var atzīmēt, ka šis jēdziens un tā saturs, risinot tautsaimniecības problēmas, kļūst ar katru gadu plašāks un sarežģītāks. Gan iekšējā, gan ārējā konkurence šinī biznesā ir ļoti sīva, līdz ar to, lai uzņēmums varētu veiksmīgi pastāvēt un pilnveidoties ir nepieciešams izmantot mārketinga darbību visdažādākās variācijās. Interesantu pārliecību izteica grāmatas autors „Mārketings no A līdz Z” Kotlers F., viņš norāda, „ka mārketings nav māksla atrast efektīvus veidus, kā atbrīvoties no saražotās produkcijas. Mārketings ir patiesas patērētāju vērtības radīšanas māksla. Tā ir māksla palīdzēt patērētājiem iegūt lielāku labklājību. Mārketinga lozungi ir kvalitāte, serviss un vērība.” Mārketings, savā veidā ir mājasdarbs, kuru uzņēmums veic, lai varētu izprast, kas cilvēkiem ir nepieciešams un ko uzņēmumam vajadzētu piedāvāt. Katram uzņēmumam ir svarīgi apzināties, ka mārketings nav īstermiņa pārdošanas centieni, bet gan ilgtermiņa investīcijas. Kā arī Kotlers F. uzsver, „ja mārketingu veic efektīvi, tas tiek veidots, pirms uzņēmums sāk ražot produktu vai ienāk tirgū; un tas turpinās vēl ilgi pēc pārdošanas.” Pasaulē ir vairāki piemēri, kad uzņēmums tērē ļoti lielus resursus tieši mārketinga izstrādei un pielietošanai, tas tiek darīts ar mērķi, lai viņu produkts būtu pēc iespējas labāk atpazīstams plašam sabiedrības lokam. Viens no spilgtākajiem piemēram ir „Redbull” enerģijas dzēriens. Šī uzņēmuma mārketinga izmaksas 2004.gadā bija 30% no uzņēmuma kopējiem ienākumiem, kā tiek vēstīts interneta portālā „trcb.com”. „Redbull” ļoti efektīgi pielieto integrētās mārketinga komunikāciju (IMK). Pateicoties aktīvai IMK darbībai, tas ieņem līderpozīcijas starp saviem tiešiem konkurentiem. Neviens cits uzņēmums, kas arī piedāvā enerģijas dzērienus nespēj izstumt „Red Bull” no līderpozīcijas jau vairākus gadus.
