-
Jauniešu un pusaudžu mācīšanās motivācijas atšķirības
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1.nodaļa. | Teorētiskais modelis | 6 |
1.1. | Teorētiskais modelis | 6 |
1.2. | Teorētiskā modeļa analīze | 7 |
1.3. | Secinājumi | 8 |
2.nodaļa. | Psiholoģijas teorijas par mācību motivāciju | 9 |
2.1.1. | “Mācīšanās” un “motivācijas” definējums | 9 |
2.1.2. | K.Levina teorija | 10 |
2.1.3. | A.Maslova teorija | 11 |
2.1.4. | G.Olporta teorija | 13 |
2.1.5. | K.Rodžersa teorija | 14 |
2.1.6. | A.Ādlera teorija | 15 |
2.1.7. | Dažādu autoru motivācijas definējums | 16 |
2.2.1. | Mācīšanās motīvu iedalījums | 18 |
2.2.2. | Faktori, kas ietekmē mācību motivāciju | 18 |
2.2.3. | Adaptēšanās process un mācību motivācija | 19 |
2.2.4. | Pozitīvi un negatīvi pastiprinātāji | 19 |
2.2.5. | Sasniegumu motivācija | 20 |
2.3. | Secinājumi | 22 |
3.nodaļa. | Vecumposmu raksturojums | 23 |
3.1.1. | Pusaudžu mācīšanās motivācija | 23 |
3.1.2. | Jauniešu mācīšanās motivācija | 26 |
3.2. | Secinājumi | 30, 31 |
Nobeigums | 32 | |
Literatūras saraksts | 33 |
Kursa darbu izvēlējos rakstīt par mācīšanās motivācijas atšķirībām pusaudžu un jauniešu vecumposmā, jo man šķiet ļoti aktuāla pozitīvas mācīšanās motivācijas veidošana mūsdienu pusaudžiem un jauniešiem.
Jauniešu un pusaudžu vecumposmus izvēlējos tādēļ, ka tieši ar šo vecumposmu skolēniem saistīsies mans tiešais darbs skolā, kā psiholoģijas skolotājai. Kā arī, tie ir vecumposmi, kad ļoti svarīgi skolēniem ir atrast savu vietu sabiedrībā. Notiek lielas pārmaiņas skolēnu dzīvē un tām ir jāspēj pielāgoties.
Ir veikti daudz pētījumi par mācīšanās motivāciju, tās veidošanos mācību procesā, taču “neskatoties uz milzīgu pētījumu skaitu, motivācijas problēma pieskaitāma pie nepietiekami izpētītiem psiholoģijas laukiem” (6., 96)
Markova ir teikusi, ka “motivācijas veidošanu skolas vecumā bez pārspīlējumiem var nosaukt par vienu no mūsdienu skolas centrālajām problēmām, par sabiedriski nozīmīgu jautājumu.”…
Darbā tiek salīdzinātas jauniešu un pusaudžu mācīšanās motivācijas atšķirības. Tiek veikts mācīšanās un motivācijas jēdzienu definējums, kā arī apkopoti mācīšanās motīvu iedalījumi un analizēti faktori, kas ietekmē mācību motivāciju. Darbā apskatīti šādi mācību motivāciju ietekmējošie faktori: Adaptēšanās process; pozitīvi un negatīvi pastiprinātāji; sasniegumu motivācija. Tiek apskatītas K. Levina, A. Maslova, G. Olporta, K. Rodžersa un A. Ādlera psiholoģijas teorijas par mācību motivāciju. Kā arī veikti pusaudžu un jauniešu vecumposmu raksturojumi.
