-
Sīkās roku muskulatūras nostiprināšanas vingrinājumi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1.1. | Sākumskolas skolēnu fizioloģiskais raksturojums | 4 |
1.2. | Sākumskolas skolēnu psiholoģiskais raksturojums | 9 |
1.3. | Sākumskolas skolēnu fizisko īpašību attīstīšana | 14 |
1.4. | Fizisko vingrinājumu ietekme uz bērna vispārējo attīstību | 18 |
1.5. | Vadlīniju prasības sporta un latviešu valodas stundās | 22 |
1.6. | Vingrinājumi roku muskulatūrai – bērnu psiho-fizioloģisko rādītāju veicinošs faktors | 32 |
2. | DARBA UZDEVUMI, PĒTĪJUMU METODES UN ORGANIZĀCIJA | 41 |
2.1. | Darba uzdevumi | 41 |
2.2. | Pētījuma metodes | 41 |
2.3. | Darba organizēšana | 45 |
3. | IEGŪTIE REZULTĀTI UN TO ANALĪZE | 47 |
3.1. | Daži bērnu attīstības rādītāji gatavībai mācībām skolā | 47 |
3.2. | Vingrinājumi roku muskulatūras attīstīšanai skolēnu rakstītprasmes veicināšanai | 54 |
3.3. | Skolēnu rakstītprasmes dinamikas raksturojums pēc speciālo vingrinājumu pētīšanas | 59 |
SECINĀJUMI | 62 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 63 |
Jaunāko klašu skolēns nav pieauguša cilvēka kopija miniatūrā. Jo jaunāks bērns, jo viņa organisms krasāk atšķiras no vecāko klašu skolēna organisma. Jo jaunāks skolēns, jo ciešāka tiešā atkarība starp kustību aktivitāti un bērna garīgo attīstību, tādēļ, ka kustību analizatoram šajā procesā ir īpaša nozīme.
Bērnam daudz un intensīvi kustoties, kustību analizators saņem impulsus no skeleta muskulatūras. Tā kā kustību analizators galvas smadzenēs atrodas tuvumā redzes, dzirdes, uztveres sajūtu zonām, tad, būdams pats tonusā, tas koordinē dažādu zonu darbību smadzenēs.
Tādejādi kustību analizators ir sensomotorās integrācijas mehānisms.
Vingrinājumi sīkai roku muskulatūrai aktivizē kustību analizatoru un tai blakus atrodošos runas motoro zonu, tādejādi sekmējot runas un kopumā bērna intelektuālo attīstību. Veicina rakstītprasmes attīstīšanu. Ja bērna muskulatūra ir maznoslogota, galvas smadzeņu attiecīgās zonas saņem nepietiekamu impulsu daudzumu, kavēšanas procesi ir pārsvarā pār uzbudinājuma procesiem, bērns kļūst neaktīvs, ātri nogurst. Tajā pašā laikā skolēna organisms, saņemot apjomīgu intelektuālo informāciju, nonāks pie pārslodzes.…
Bakalura darbs ar augstu novērtējumu. Praktiski veikts un izstrādāts konkrētā izglītības iespējā. Vērojama starppriekšmetu saikne. Plašs pielietojums. Secinājumi. Bibliogrāfija
