-
Izziņas intereses rosināšana bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Izziņas intereses definīcijas | 5 |
2. | Skolēnu izziņas darbības sekmīgas pedagoģiskās vadības nosacījumi | 6 |
2.1. | Skolēnu izziņas interešu veidošana pedagoģiskajā procesā | 7 |
2.2. | Izziņas interešu raksturojums sākumskolā | 11 |
2.3. | Izziņas īpatnību raksturojums | 15 |
3. | Izziņas interešu veidošana | 18 |
3.1. | Interešu veidošanas posmi | 19 |
3.2. | Izziņas interešu izraisīšana bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 23 |
3.3. | Bērnu attīstības krīzes dažādos vecumposmos | 24 |
4. | Garīgās attīstības traucējumi: daži aspekti | 26 |
4.1. | Mūsdienu garīgās attīstības traucējumu raksturojums | 30 |
4.2. | Garīgās attīstības traucējumu līmeņi | 32 |
4.3. | 20.gadsimta lietotais populārākais garīgās attīstības pakāpju traktējums | 35 |
4.4. | Garīgās attīstības traucējumu klīniskās formas | 37 |
5. | Daži ieteikumi speciālajam pedagogam izziņas interešu izraisīšanā par valodu | 38 |
5.1. | Izziņas interešu rosināšana latviešu valodas stundās | 39 |
5.2. | Izziņas interešu rosināšana matemātikas stundās | 40 |
5.3. | Izziņas interešu rosināšana rokdarbu, mājturības, amatu mācības stundās | 42 |
5.4. | Izziņas intereses rosināšana ar rotaļu elementiem | 44 |
6. | Montesori pedagoģija - izziņas rosinātāja | 50 |
7. | Pētījums par izziņas interešu rosināšanu bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 55 |
7.1. | Izziņas interešu rosināšana latviešu valodas stundā | 55 |
7.2. | Izziņas interešu rosināšana dabas zinību stundā | 62 |
7.3. | Izziņas interešu rosināšana matemātikas stundā | 64 |
7.4. | Anketēšana | 66 |
7.5. | Metodes un vingrinājumi kā rosināt izziņas interesi dažādās mācību stundās | 68 |
Secinājumi | 71 | |
Literatūras saraksts | 73 | |
Anotācija | 74 |
Izziņas intereses sākas tūlīt pēc dzimšanas, ar bērna zīdīšanas procesu pie mātes krūts, līdz bērns iekaro pasauli ar to, ko viņš visu bāž mutē. Katrs bērns, katrs no mums piedzimst ar vēlmi kaut ko izzināt. Ar mūsu pirmo dzīves dienu sākas izziņas process, mēs sāka ar sevis un pasaules izzināšanu, kas ir mums visapkārt. Lai šis izziņas process noritētu veiksmīgāk, tas ir jāstimulē, jārosina- zīdaiņa vecumā tas ir grabulis, mantiņas, bet skolas vecumā- uzskate, rotaļa, praktiskā darbošanās u.c.
Bērniem, jo īpaši bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, ir ļoti nozīmīgi rosināt izziņas interesi, tas veicina sekmīgāku vielas apguvi un kvalitatīvāku mācību procesu. Tā kā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir traucēti izziņas procesi( domāšana, sajūtas, atmiņa, uztvere), ļoti svarīgi ir šo bērnu apmācīšanā pielietot dažādas izziņas intereses rosināšanas metodes un paņēmienus. …
Iziņas intereses rosināšana bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir salīdzinoši maz pētīta Latvijā. Tāpēc šis darbs ir novitāte izziņas darbības rosināšanas jomā. Darbā ir izmantoti dažādu pedagogu un psihologu pētījumi, kā rosināt izziņas interesi bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
