-
Konkurence starp Latvijas un ārzemju tūroperatoriem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | TŪROPERATORU VĒSTURE | 4 |
2. | TŪROPERATORA JĒDZIENS | 5 |
2.1. | Tūroperatoru darbība | 5 |
2.2. | Tūroperatoru tūrisma produkts | 8 |
2.3. | Tūroperatoru priekšrocības un trūkumi | 11 |
3. | LATVIJAS UN ĀRZEMJU TŪROPERATORI | 13 |
3.1. | Lielākie Latvijas tūroperatori | 14 |
3.2. | Top-3 Ārzemju tūroperatori | 15 |
3.3. | Konkurence starp Latvijas un ārzemju tūroperatoriem | 16 |
4. | PĒTĪJUMA METODIKA | 17 |
5. | PĒTĪJUMS PAR “KONKURENCI STARP LATVIJAS UN ĀRZEMJU TŪROPERATORIEM” | 18 |
5.1. | “Novatours” tūroperatora darbība | 18 |
5.2. | “Novatours” konkurētspēja | 19 |
5.3. | Aptaujas datu analīze | 20 |
Secinājumi | 25 | |
Priekšlikumi | 26 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 27 |
Secinājumi
1. Tūroperatoriem ir liela loma tūrisma jomā, jo tie savieno tūrisma pakalpojumu piegādātājus ar gala patērētājiem un tie palīdz cilvēkiem ar ceļojuma izvēli.
2. Uz doto brīdi Latvijā ir maza konkurence starp Latvijas un ārzemju tūroperatoriem, bet ir ļoti izteikta konkurence starp Latvijas tūroperatoriem, tādiem ka “Novatours”, “TezTour”, “Alida Tours”, “Interlux” u.c.
3. Viena no svarīgākajam nodaļam tūroperatoru darbībā ir mārketinga nodaļa, kura reklāmē tūroperatoru produktus sociālajos tīklos, avīzēs, žurnālos, TV un no viņu darbības ir atkarīgs potenciālo klientu pieprasījums.
4. Katru gadu tūrisms kļūst par populārāko nozari un tam ir daudz tendences, kurām it īpaši jāseko tūroperatoriem un tūrismu aģentūram, lai turpinātu cīnīties esošā tirgū un paliktu konkurētspējīgiem.
5. Daudzi cilvēki nekad nav izmantojuši tūroperatoru un tūrisma aģentūras pakalpojumus, jo šobrīd ļoti strauji attīstas Internets, ar kuru palīdzību var pašiem viegli noorganizēt sev interesējošo ceļojumu, tajā iekļaujot naktsmītni, ēdināšanas uzņēmumu, transporta veidu un papildus pakalpojumus, kādus vēlas pats klients.
6. Tūroperatoriem ir savas priekšrocības – ērtums, drošība, jaunie draugi un paziņas, ka arī trūkumi – kontrole, būt atkarīgam no citiem ceļojuma biedriem un to izvēle, bet, neskatoties uz tiem, klienti ļoti pozitīvi vērtē savu pieredzi, ceļojot ar tūroperatoriem.…
Tūrisms ir viena no visvairāk attīstītākajām darbības jomām pasaulē. Tas ir laika pavadīšanas veids un process prom no mājām, lai atpūstos un izklaidētos, vienlaikus, izmantojot komerciālos pakalpojumus. Tūrisms ir dažādu tautu vienošanas produkts, kas Rietumeiropā aizsākās 17. gadsimtā. No izpētes tas atšķiras ar to, ka tūristi iet pa jau gatavu ceļu, gūst labumu no izveidotajām apdrošināšanas sistēmām un, kā piemērots pozitīviem cilvēkiem, parasti ir izolēti no grūtībām, briesmām un apmulsuma. Tūrisms ir saistīts ar citām aktivitātēm, interesēm un procesiem, ieskaitot, piemēram, svētceļojumu. Tas rada dalītas kategorijas, piemēram, “biznesa tūrisms”, “sporta tūrisms” un “medicīnas tūrisms” (starptautiski ceļojumi, kuru mērķis ir saņemt medicīnisko aprūpi) (Yale., 1995). Tūrisms ir mainīga nozare, kurai vienmēr ir jāatīstas. To vairs nav viegli kontrolēt, to kontrolē kāds, kam ir vadības zināšanas. Tūrisma operatori ir vieni no galvenajiem tūrisma produkta piegādātājiem savā darbības jomā. Mūsdienās tas ir viens no vispopulārākajiem tūrismas sfēras dalībniekiem, jo ar to palīdzību cilvēki var aibraukt uz jebkuru pasaules malu, nezaudējot laiku sava ceļojuma organizācijai. Tie izveido...
PDF formāts.
