-
Klienta servera mehānisms
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 5 |
2. | Klient-servera arhitektūra | 6 |
2.1. | Daudzu mezglu arhitektūra | 6 |
2.2. | Salīdzinājums ar vienādranga arhitektūru | 7 |
3. | DDE (Dynamic Data Exchange) | 8 |
3.1. | Piemērs | 10 |
3.2. | NetDDE | 10 |
4. | OLE Atomation | 10 |
4.1. | Pielietojums | 11 |
4.2. | Interfeisi | 11 |
4.3. | Tipu bibliotēkas | 12 |
4.4. | Piemērs | 13 |
5. | Secinājumi | 14 |
6. | Izmantotā literatūra | 15 |
Klient-servera arhitektūra ir kas atdala klientu no servera, un gandrīz vienmēr darbojas caur datortīklam. Katrs klients vai serveris, kurš ir pieslēgts tīklam, var tikt uzskatīts par tīkla mezglu. Pašā vienkāršākajā gadījumā arhitektūra izmanto tikai 2 veida mezglus – klientus un serverus. Dažreiz šī tipa arhitektūra tiek dēvēta par divu mezglu arhitektūru.
Katrs klienta programmas eksemplārs var nosūtīt datu pieprasījumu uz vienu vai vairākiem pieslēgtiem serveriem. Serveris var pieņemt šos pieprasījumus, apstrādāt tos, kā arī atgriezt pieprasīto informāciju klientam. Lai gan šo konceptu var pielāgot dažādos gadījumos un dažādām aplikācijām, arhitektūra pamatā nemainās.
Mūsdienās klienti parasti ir tīkla pārlūki, kaut gan tas vienmēr nav tā. Serveri parasti ir tīkla serveri, datu bāzes serveri un e-pasta serveri.
Saziņas iterācijas starp klientu un serveri parasti tiek aprakstīts ar datu plūsmas diagrammām, un tās ir standartizētas ar UML diagrammām. …
Dotajā darbā ir veikta klienta servera mehānisma izpēte. Pētījumā ir caurskatīti biežāk lietotie klienta servera mehānismi un veikts to apraksts. Ir veikts arī tests, kurā pārbauda vienas konkrētas tehnoloģijas darbību.
