-
Korupcijas skandāls bērnu slimnīcā: rāmējumi latviešu un krievu dienas laikrakstos
Rāmēt- nozīme izvēlēties dažus aspektus no apzinātās realitātēs, un izcelt tos komunikatīvā tekstā, nodefinēt noteiktu problēmu, interpretēt, morāli novērtēt, piedāvāt ieteikumus un rekomendācijas. 1 Nodefinēt problēmu un atspoguļot ar dažādu pieeju izmantošanu.
Rāmējums piedāvā alternatīvu objektīvismam, palīdz saprast masu komunikācijas sekas, piedāvā saskaras iespējas dažādiem praktiķiem un ļauj fokusēties nevis uz objektivitāti un aizbriedumiem bet uz ziņojuma ideoloģiju. 2Rāmējumam ir sarežģīta koncepcija, apskatā situāciju no emocionālā un strukturālā viedokļa, teksta vai mediju prezentācijas iespējas- problēmas definēšana, terminu lietošana, situācijas izklāsts, argumentācija utt.predlagaet alʹternativu staromu obʺektivnostʹ i predvzyatostʹ paradigma, ona pomogaet nam ponyatʹ posledstviĭ massovyh kommunikatsiĭ, i ona predostavlyaet tsennye predlozheniya dlya obshcheniya praktikov
Rāmējuma funkcija:
1) realitātes konstruēšana, svarīga notikuma izdalīšana un atspoguļošana ko kopējā kontekstā.
2) interpretācija un prezentācija. Vajadzīga tonalitāte un interpretācija, radīt tādu situācijas kontekstu, lai labāk ietekmēt/ iedarboties
3)centrāla organizācijas ideja3
Rāmējuma mehānismi:
Virsraksti, zem virsraksti, fotogrāfijas, fotogrāfijas nosaukumi, raksta ievads, avotu izvēle, citātu izvēle, logotipu izmantošana, statistika, grafiki, tabulas, nobeiguma vārdi, secinājumi.
Rāmējuma elementi:
Reportiera dzimums, izvietojums (placement), izmantoti termini, morāla orientācija, diskusijas, terminu izvēle.…
Masu medijiem ir ļoti liela nozīme sabiedrības pārliecināšanā. Masu mediji ne tikai piedāvā aktuālo un svarīgo informāciju sabiedrībai, bet arī nosāka dominējošas vērtības, uzskatus, pārliecības, ticības un par konstruē cilvēka realitāti. No ziņas konstrukcijām (virsraksti, izvietošana, argumentācija, informācijas lauki utt), indivīdi konstruē savas realitātes versijas. Ziņu konstrukcijas analīze ir nopietna un grūta nodarbe, kas līdzinās sociālai struktūrai, kas iekļauj informācijas procesu, spriedumus, laika robežas un organizācijas rutīnas. Rāmējums (frame)- process, kurā komunikācijas avots (ziņu organizācija, politiskais līderis, sabiedrisko attiecību pārstāvis) noteic un konstruē politiskas problēmas, vai publiski strīdi. Rāmējumam piemīt centrālā organizācijas ideja ziņu saturā, ko piedāvā kontekstu un noteic informācijas nozīmes hierarhiju. Rāmējuma termins parādījās no Gofmana socioloģijas. Mediju rāmējumi attēloti caur komunikācijas kanāliem, individuālie rāmēju izmantoti, lai kategorizēt un organizēt gaitas un vērtības. Rāmējums- ir „tilts” starp masu sociālām un kulturālām sfērām un ikdienas sociālām mijiedarbībām. Mediju rāmējuma pētījumi konstatē, kā ziņu konteksts ietekmē ziņu patērētājus. Rāmējumi- piedāvā pieradījumus tam, ka masu mediji ne tikai atspoguļo un padara pieejamību aktuālo un svarīgo informāciju sabiedrībai, bet arī sniedz psiholoģiskos faktorus un argumentus noteiktām uzskatām.
