-
Organizācijas kultūra uzņēmumā "X"
Secinājumi
1. Organizācijas kultūras modeļa uztvere darbinieku vidū var būt atkarīga no struktūrvienības un darba specifikas tajā.
2. Uzņēmumā X lielākā nozīme ir kontrolei, formālām attiecībām un stabilitātei.
3. Darbinieki norāda uz vēlmi vairāk attīstīt uzņēmuma iekšējo komunikāciju un cilvēkkapitāla attību.
4. Uzņēmumā X tiek noteikti kvantitatīvie mērķi, tomēr darbiniekiem netiek novirzīta kopējā uzņēmuma misija un vīzija.
5. Kā starptautiskam uzņēmumam, X ir svarīgi būt tirgus līderim un kāpināt savu konkurētspēju tirgū.
6. Pārdošanas speciālisti ir visvairāk apmierināti ar esošo organizācijas kultūras modeli.
7. Uzņēmuma X vadītājs ir līderis ar izteiktām organizācijas, koordinēšanas un kontroles spējām.
8. Uzņēmumā svarīga loma ir iekšējai komunikācijai starp struktūrvienībām.
9. Uzņēmumā ikdienas lēmumi nav saistīti ar izteikti augstu riska pakāpi.
10. Uzņēmuma darbība ir ļoti strukturizēta un plānveidīga.
11. Informācijas aprite un atgriezeniskās saites ātrums ir atkarīgs no struktūrvienības vai vadības līmeņa.
…
Organizācijas kultūra ir samērā jauns, tomēr jau popularitāti ieguvis jēdziens gan organizāciju socioloģijā, gan psiholoģijā. Šis jēdziens ļauj labāk saprast un aprakstīt organizāciju kā specifisku lielo grupu dzīvi. Organizācijas kultūru ir grūti viennozīmīgi definēt, jo to ir iespējams skatīt no dažādiem aspektiem, piemēram, no izglītības, uzņēmuma stiprām un vājām pusēm, kā arī darbiniekiem. Kamēr vadītāji ar savu darbību un menedžmentu spēlē lielu lomu organizācijas kultūras definēšanā, visi darbinieki sniedz savu ieguldījumu kultūras veidošanā. Ierodoties jaunā kompānijā katram darbiniekam ir sava personīgā pieredze un viņi nāk no dažādām vidēm, līdz ar to vienotu kultūru ir grūti izveidot. Ar šādu problēmu ir saskāries arī šajā darbā aplūkotais uzņēmums „X” SIA, kur nācās apvienot trīs dažādus uzņēmumus ar dažādiem darbības modeļiem un organizācijas kultūru un darba izpratni kopumā. Organizācijas kultūra un ar to saistītie lielumi ir svarīgi ne tikai uzņēmumu vadītājiem, izpratni par to vajadzētu iegūt arī darbiniekiem un jebkādu organizāciju vai komandu dalībniekiem, lai tie spētu izprast to, kā notiek savstarpējā mijiedarbošanās starp dažādiem cilvēkiem vienotā vidē. Tas palīdz izprast to, kāpēc darbība tiek organizēta tieši kādā konkrētā veidā un palīdz pielāgoties dažādām vides izmaiņām.
