-
Ekonometrika
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Studiju darba uzdevums un variants | 3 |
1.1. | Uzdevuma variants | 3 |
2. | Transporta uzdevuma matemātiskais modelis | 4 |
3. | Atbalsta plāna aprēķins | 5 |
3.1. | „Ziemeļrietuma stura” metode | 5 |
3.2. | Minimālā elementa metode | 7 |
4. | Mērķa funkciju vērtību salīdzināšana | 10 |
5. | Transporta uzdevuma atrisināšana ar sadalīšanas metodi | 11 |
6. | Transporta uzdevuma atrisināšana ar potenciālu metodi | 13 |
Visoptimālāko plānu ieguvu atrisinot uzdevumu ar minimālā elementa metodi.
Lineāru programmēšanu var izmantot ne tikai maksimizēšanas uzdevuma lēmumiem uzņēmumā, bet arī minimizēt zaudējumu uzdevumu lēmumam.
Aplūkojot rezultātus var secināt, ka ar minumālā elementa metodi tiek atrasts optimālākais rezultāts, nekā ar ziemeļrituma stūra metodi. (Mērķa funkcijas salīdzinājums - 1295-665=630 eiro
Ja ir daudz noliktavas un pasūtītāji, tad ar šīm metodēm to var atrisināt,kaut arī tas aizņems daudz laika.
…
Studiju darbs Noteikta krava ir koncentrēta trīs noliktvās: A1, A2 un A3. No noliktavām krava jāpiegādā četriem papiegādāšanu no katras noliktavas kartam patērētājam izsakas matricas C eletērētājiem: B1, B2, B3 un B4. Transport izmaksas (Ls/t) par krvas vienības menti. Jānosaka, cik daudz kravas no katras noliktavas jāpiegādā katram patērētājam, lai kopējs transporta izmaksas būtu minimālas. 1. Sastādīt dotā transporta uzdevuma matemātisko modeli. 2. Atrast transporta uzdevumam atbalsta plānu, izmantojot „ziemeļrietumu stūra” metodi un minimālā elementa metodi. Salīdzināt mērķa funkcijas vērtības. 3. Atrisināt doto uzdevumu ar sadalīšānas metodi. 4. Atrisināt doto uzdevumu ar potenciālu metodi. 5. Secinājumi.
