-
Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas plānošana publiskos pasākumos tiesiskie aspekti
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Masu pasākumu raksturojums un to veidi | 6 |
1.1. | Pasākumi saskaņā ar likumu „Par sapulcēm, gājieniem un piketiem” | 7 |
1.2. | Pasākumi saskaņā ar „Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumu” | 12 |
1.3. | Reliģiskie pasākumi ārpus dievnamiem | 20 |
1.4. | Oficiālās ārvalstu amatpersonu vizītes | 22 |
2. | Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas pasākumu plāni | 26 |
2.1. | Plānu veidi | 28 |
2.2. | Plānu izstrāde | 30 |
3. | Pasākumu norises kontrole | 38 |
3.1. | Pasākuma gaitas dokumentācija kā kontroles sastāvdaļa | 40 |
3.2. | Ceļu satiksmes kontrole kā pasākuma realizācijas kontroles sastāvdaļa | 44 |
3.3. | Atbildība par publisku pasākumu organizēšanas un norises kārtības pārkāpšanu | 46 |
Kopsavilkums | 52 | |
Anotācija angļu valodā | 54 | |
Anotācija krievu valodā | 55 | |
Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts | 56 |
KOPSAVILKUMS
Diplomdarbā pakāpeniski tika attīstīti jautājumi, kas saistīti ar sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas plāniem un pasākumiem – pasākumu pieteikšana, informācijas saņemšana par pasākumu, plāna izstrāde un tā kontrole.
Analizējot pēdējā laika notikumus, kļūst redzams, ka publisku pasākumus skaits ar katru gadu pieaug, līdzīgi pieaug arī to nozīmīgums. Publiskiem pasākumiem ir ļoti daudz dažādu veidu. Šai darbā tika ieskicēti vairāki to klasifikācijas veidi. Manuprāt, šim jautājumam būtu vairāk jāpievēršas, jo laba publisku pasākuma analīze jau ir liels solis pasākumu plānošanas virzienā. Ar laiku uzkrājas pieredze par dažādiem publiskiem pasākumiem un iespējamiem draudiem tajos, pasākumu dalībnieku uzvedība kļūst prognozējamāka. Šāda publisku pasākumu izvērtēšana pirms darbības ir ļoti svarīga tālākai pasākumu plānošanai un koordinācijai.
Apskatot Valsts policijas uzdevumus, darbību, grupu sadalījumu kļūst skaidrs, cik, varētu pat teikt, grandiozs, ir tas darbs, kas jāveic, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un sabiedrisko drošību publisku pasākumu laikā. Pirmkārt, ir nepieciešama savlaicīga informācija, tad sākas daudzpusējs koordinācijas darbs, jo sevišķi tāpēc, ka pasākumā ir iesaistītas vairākas institūcijas.
Noslēgumā tomēr jāpiebilst, ka Valsts policijai un Kārtības policijai, kā tās struktūrvienībai, ir izveidojusies apjomīga prakse pasākumu nodrošināšanā, tomēr tas vairāk tas attiecināms uz Rīgas policiju, savukārt citu Latvijas pilsētu rajonos tādas pieredzes nav, kas nozīmē, ka līdz atbilstošai publisku pasākumu nodrošināšanai vēl tāls ceļš ejams.
…
Ievads 3 1. Masu pasākumu raksturojums un to veidi 6 1.1. Pasākumi saskaņā ar likumu „Par sapulcēm, gājieniem un piketiem” 7 1.2. Pasākumi saskaņā ar „Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumu” 12 1.3. Reliģiskie pasākumi ārpus dievnamiem 20 1.4. Oficiālās ārvalstu amatpersonu vizītes 22 2. Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas pasākumu plāni 26 2.1. Plānu veidi 28 2.2. Plānu izstrāde 30 3. Pasākumu norises kontrole 38 3.1. Pasākuma gaitas dokumentācija kā kontroles sastāvdaļa 40 3.2. Ceļu satiksmes kontrole kā pasākuma realizācijas kontroles sastāvdaļa 44 3.3. Atbildība par publisku pasākumu organizēšanas un norises kārtības pārkāpšanu 46 Kopsavilkums 52 Anotācija angļu valodā 54 Anotācija krievu valodā 55 Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts 56
