-
Cenu stratēģija uzņēmumā "Zvaigznes grāmatnīca"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | CENA | 4 |
1.1. | Cenu veidošana | 4 |
1.2. | Cenu veidošanas metodes | 6 |
1.3. | Cenu veidošanas process | 8 |
1.4. | Cenu pazemināšanas politika | 9 |
2. | CENU STRATĒĢIJA | 10 |
2.1. | Jauno preču cenu veidošanas stratēģija | 10 |
2.1.1. | Cenu veidošanas stratēģija preču sortimentam | 12 |
2.1.2. | Stratēģija cenu piemērošanai tirgum | 13 |
2.2. | Cenu izmaiņas | 17 |
3. | „ZVAIGZNE ABC” RAKSTUROJUMS | 20 |
3.1. | Realizācijas apjomi | 21 |
3.1. | Cenu veidošana | 22 |
3.2. | Cenu veidošanas stratēģija | 23 |
SECINĀJUMI | 25 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 26 |
SECINĀJUMI
1. Apgāds "Zvaigzne ABC" ir lielākais grāmatu izdevējs Latvijā ar visplašāko grāmatu veikalu tīklu, lai Zvaigzne ABC izdotās grāmatas varētu lasīt un iegādāties pēc iespējas vairāk visā Latvijā, viena tāda grāmatnīca atrodas arī Jelgavā.
2. Jelgavas Zvaigznes grāmatnīcas realizācijas apjomi 2012. gadā ir palielinājušies par 10000 Ls jeb 10%,salīdzinājumā ar 2011. gadu, savukārt, salīdzinot trīs pilsētu – Jelgavas, Valmieras, Bauskas, realizācijas apjomus, var redzēt, ka Jelgavai ir vislabākie rezultāti
3. Uzņēmums cenas veido tā, lai iegūtu tirgū stabilas pozīcijas produktu kvalitātes ziņā un maksimāli palielinātu peļņu.
4. Jaunu grāmatu cenu veidošanā uzņēmums izmanto tirgus iegūšanas stratēģiju, cenu nosakot zemāku par konkurentu cenām. Par cik "Zvaigzne ABC" ir lielākais grāmatu izdevējs Latvijā ar visplašāko grāmatu veikalu tīklu, tad par konkurentiem uzņēmums savā ziņā var nesatraukties.
5. Viena no stratēģijām cenu piemērošanai tirgum ir cenu atlaides veidošana, ko plaši izmanto arī Zvaigznes grāmatnīca Jelgavā, lai piesaistītu pastāvīgos pircējus ir iespējams iegādāties Klientu kartes.
6. Cenu atlaides grāmatām notiek nepārtraukti, kā piemēram, „Bankrota cenas”, kas ilgst vienu mēnesi, kad grāmatām uz pusi tiek samazinātas cenas, kas pēc stratēģijām atbilst kā stimulējošo cenu veidošana.
…
KURSA DARBS, CENU STRATĒĢIJA UZŅĒMUMĀ „ZVAIGZNES GRĀMATNĪCA” Darba mērķis: izpētīt cenu veidošanās stratēģijas uzņēmumā „Zvaigzne ABC”. Darba uzdevumi: 1) Raksturot cenu; 2) Izpētīt cenu veidošanu, tās metodes un procesu; 3) Apskatīt cenu veidošanās stratēģijas; 4) Raksturot „Zvaigzne ABC” uzņēmumu Jelgavā un tās cenu veidošanas stratēģiju. Kursa darbs sastāv no 26 lappusēm, 3 nodaļām, 11 apakšnodaļām, 5 attēliem un 2 tabulas.
