-
Priekšapmaksas kartes "Zelta Zivtiņa" integrētā mārketinga komunikācijas plāns
Mārketinga mērķi...
Kļūt par monopolu savā nozarē;
Nostiprināt jau iegūto lielāko tirgus daļu;
Tirgus daļa – studenti (vidēja līmeņa ienākumu cilvēki);
Visi lieto ZZ.
Mārketinga budžets...
Zelta zivtiņas īpašnieks – Tele2 ir viens no vadošajiem mobilo sakaru sniedzējiem ne tikai Latvijā, bet arī citās Eiropas valstīs. Tas nozīmē, ka budžets ir diezgan liels. Kompānijas apakšsadaļa „Zelta Zivtiņa” ir pietiekami liela un tajā tiek investēta liela nauda.
To arī mēs varam novērot. ZZ reklāmas kanāli:
TV klipi;
ZZ tramvajs;
ZZ tunelis;
ZZ teltis pasākumos (BBP 2008, 2007,...) un citur.
Mārketinga stratēģija...
Pozicionēšanas stratēģija
- Lēti tarifi, galvenā auditorija – jaunieši, studenti
Diferenciācijas stratēģija
- Lētāki tarifi
Zīmola stratēģija
- Ļoti attīstīta zīmolvedība (dzeltenā krāsa, draugi, tusiņi)
Tirgvedības pasākumu kopums:
- TV klipi,
- ZZ tramvajs,
- ZZ tunelis,
- ZZ teltis pasākumos (BBP 2008, 2007,...Positivus AB) un citur,
- ZZ stipendija studentiem,
- ZZ sms čempionāts.
Mārketinga taktika...
Tiek uzrunāti jaunieši un ne tikai. Reklāmas kampaņas ir tik populāras, ka tās zina arī tie, kas nav klientu lokā un pat nav mērķauditorija. Siltas sajūtas tā izraisa jebkuram, kurš braucis ar ZZ tramvaju, vai fotografējies ZZ teltī, vai tml.
Šādas kampaņas atgādina jau esošajiem klientiem cik forša ir Zelta zivtiņa, kā arī uzrunā jaunus potenciālos klientus. Kampaņās izmantoti izteicieni un saukļi, kas sabiedrībā ienēsājas un kļūst par sarunvalodas sastāvdaļu.
…
SVID analīze. Stiprās puses:Populārākā priekšapmakasas sarunu karte Latvijā; 2008. gadā „Zelta Zivtiņa” kā brends iekarojis 19. vietu Latvijas mīlētāko zīmolu topā. Pakāpies par 16 vietām kopš iepriekšējā gada; zemākie tarifi. Vājības:Ierobežots patērētāu loks (Lieto pārsvarā jaunieši); Nepiedāvā luksus pakalpojumus; Tikai viens piedāvājamais produkts Iespējas:Maza konkurence; Vāja konkurence (cenu un kvalitātes ziņā); Stacionāro tālruņu aizvietošana ar mobilajiem tālruņiem; Izejmateriālu cenu pieaugums maz ietekmē produkta pašizmaksu. Draudi:Iespējama jaunu konkurentu parādīšanās; Kvalitātes un cenu ziņā stipri konkurenti; Iespējams neprofesionāls un nepastāvīgs darbaspēks; Darba algu palielināšana; Šaurs produktu klāsts; Produkta noieta samazināšanās
