-
Pedagoģijas prakses dienasgrāmata
Prakses atskaite15 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pedagoģija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Hospitētas nodarbības | 4 |
1.2. | Stājas traucējumi | 4 |
1.3. | Pastāvīgās radošās darbības attīstīšana jaunākajā pirmskolas vecumā | 6 |
2. | Vadītās mācību nodarbības | 8 |
2.1. | Akūtu zarnu infekcijau profilakse un novēršana pirmskolas izglītības iestādē | 8 |
3. | Prakses pašanalīze | 11 |
4. | Prakses norises plāns | 12 |
5. | Pielikums | 13 |
Prakses pašanalīze
Lektora lomā biju pirmo reizi, tādēļ biju ļoti satraukta, jo lasīju lekciju saviem kolēģiem: pedagoģiem un tehniskijiem darbiniekiem. Palīdzēja tas, ka no klausītāju puses bija liela sapratne un pretīm nākšana.
Lai gūtu priekšstatu par lekciju vadīšanu es piedalījos un noklausījos divas lekcijas. Pēc hospitētas lekciju analīzes bija priekšstats par lekciju vadīšanu. Visgrūtākais process bija lekciju sagatavošana un vadīšana. Savas lekcijas tēmu par akūtas zarnu infekcijas izvelējos tāpēc, ka esmu pirmskolas Izglītības iestādes medicīnas māsa un savas kompetences ietvaros veicu bērnu ēdināšanas uzraudzību, kā arī nodrošinu infekcijas kontroli un profilaksi, kontrolēju higiēnas prasību ievērošanu un izpildīšanu saskaņā ar tiesību normatīviem aktiem.
Lekcijas gaitā baidījos no uzdotajiem jautājumiem. Vai varēšu atbildēt uz tiem. Taču jautājumi tika uzdoti tādi, kas ir saistīti ar ikdienā sastopajamām problēmām, uz kuriem arī atbildēju. Centījos labi sagatavoties lekcijai, lai spētu atbildēt uz visiem klausitāju uzdotajiem jautājumiem.
Esmu guvusi pozitīvu pieredzi lekciju vadīšanā.
…
Vispārīgās ziņas par nodarbības norisi un pašanalīze. 1. Telpas bija atbilstošas nodarbības novadīšanai. Dalībniekiem bija iespējams izvietoties brīvi, kas atviegloja pierakstu veikšanu un darbu grupā, grupu darba prezentēšanas sagatavošanu. 2. Nodarbību apmeklēja 24 pirmsskolas izglītības iestādes ........... darbinieki, audzinātājas, auklītes, virtuves darbinieki. Nodarbība notika 23.oktobrī 2007 gadā, no plkst. 13.00 līdz 15.30 ( 3.akadēmiskās stundas). 3. Nodarbības tēma: akūtu zarnu infekciju profilakse un novēršana pirmsskolas izglītības iestādē. Uzdevumi: sniegt informāciju par zarnu infekcijām, infekciju riskiem pirmsskolas izglītības iestādē; veidot izpratni par dažādu pirmsskolas izglītības iestādes darbinieku veicamajiem pienākumiem zarnu infekciju profilaksē. Nodarbības dalībnieki par to visu tiek informēti jau nodarbības sākumā. 4.Izvēlētās mācību metodes: lekcija, diskusija, grupu darbs – atbilstošas dalībnieku vecumam un sagatavotības līmenim. 5. Nodarbības struktūra. Nodarbības veselumu nodrošināja pārejas no vienas metodes pielietošanas uz citu, tās...... Sākotnēji lekcijas veidā tika sniegta informācija, pēc tam tika....... , bet nodarbības noslēgumā grupu darba laikā dalībniekiem bija iespējams apkopot iegūtās zināšanas, izstrādājot ieteicamos uzlabojumus zarnu infekciju saslimšanu profilakses uzlabošanā.
