-
SIA "Stilgras" produkta raksturojums un konkurētspējas novērtējums
Prakses atskaite12 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Produktu jēdziens un raksturojums | 4 |
2. | Konkurētspēja | 9 |
3. | „Stilgras” SIA produktu raksturojums | 11 |
3.1. | Uzņēmuma raksturojums | 11 |
3.2. | Produktu raksturojums | 12 |
4. | „Stilgras” SIA konkurētspējas novērtējums | 16 |
Secinājumi | 20 | |
Priekšlikumi | 21 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 22 |
Analizējot „Stilgras” SIA konkurences vidi autore nonāca pie secinājuma, ka uzņēmuma darbību ietekmē visi pieci faktori, galvenokārt – jaunu konkurentu rašanās draudi un sāncensība starp konkurentiem nozarē. Abi šie faktori ir savstarpēji saistīti. Ja rodas jauni konkurenti attiecīgajā nozarē, pieaug arī konkurence starp tiem. Kaut gan „Stilgras” SIA ir konkurētspējīgs uzņēmums, jaunu konkurentu rašanās spētu izraisīt draudus, kuru novēršana uzņēmumam izmaksātu ievērojamus līdzekļus. Vēl viens no svarīgākajiem faktoriem ir piegādātāju iespējas diktēt savus nosacījumus. Konkrēts piemērs „Stilgras” SIA ir sadarbība ar „Nikol Djumon” produkcijas ražotājiem. Šī zīmola pārstāvji paši izvēlas un kurām no struktūrvienībām piegādāt savu produkciju un uz kurām ne. Ventspilī šī produkcija ir atrodama vienā no diviem „Donna B.C.” veikaliem.
Secinājumi
1. Produkts ir vissvarīgākais no mārketinga pamatelementiem.
2. Produkts = Prece + Pakalpojums.
3. Preču politikā viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir sortimenta izveide.
4. Konkurence ir efektīvākā un izdevīgākā metode uzņēmējdarbības attīstīšanai.
5. Jo augstāka konkurence, jo augstāka uzņēmējdarbības attīstība.
6. „Stilgras” SIA piedāvā plašu preču klāstu dažādu dzimumu un vecuma grupu pārstāvjiem.
7. No kopējās produkcijas 75% ir ekskluzīvi produkti.
8. „Stilgras” SIA ir konkurētspējīgs uzņēmums.
…
