-
Biznesa ētika uzņēmumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma raksturojums | 4 |
2. | Ētika uzņēmumā | 5 |
2.1. | Neētiska rīcība uzņēmumā | 6 |
2.2. | Lēmumu pieņemšana | 7 |
3. | Darbinieku saliedētība | 8 |
4. | Mārketinga ētika | 8 |
Secinājumi | 10 |
Secinājumi
Uzņēmums cenšas ievērot visus ētikas kodeksa pamatprincipus, kā būt godīgam un taisnīgam pret klientiem, vienmēr ja radušies konflikti ar klientiem, risina tos ar individuālu pieeju katram, kompensē zaudējumus un piešķir papildus bonusus, radot klientam pozitīvas emocijas par kompāniju. Pret darbiniekiem izturas ar cieņu, uzklausa un nekad nerīkojas negodīgi. Pie komunikācijas ētikas un savstarpējām attiecībām būtu jāpiestrādā, lai nojauktu šīs darba dalīšanas barjeras kā “ofisa darbinieks” un “noliktavas darbinieks”, veidojot kopējus ārpus darba pasākumus (sporta spēles u.c.), kā arī mainot sapulču struktūru. Kā daudzi lieli uzņēmumi arī cenšas uzsvērt (medijos, soc. tīklos) savus no ētikas viedokļa pozitīvos darbus tēlu spodrināšanai, kā ziedojumi, atbalsti, sponsorēšana utt. Analizējot šo uzņēmumu rupjas ētikas normu pārkāpumus nemanīju, protams izņemot atsevišķu darbinieku rīcību pret sūtījumiem. Bet domāju lielos uzņēmumos, lai arī cik vadība strādātu ar darbiniekiem un mācītu ētikas pamatprincipu ievērošanu, vadītu apmācības, tāpat būs darbinieki, kas pretosies sistēmai un apzināti vai neapzināti bojās uzņēmuma tēlu, bet tas ir tikai mans subjektīvais viedoklis.
…
Darbā tiks aprakstīts piegādes uzņēmums, kurš nodarbojas ar sūtījumu pieņemšanu, nodošanu, pārsūtīšanu un daudziem citiem papildpakalpojumiem. Lai izvairītos no reputācijas bojāšanas un sliktu priekšstatu veidošanās, neminēšu uzņēmuma nosaukumu. Uzņēmums man ir labi pazīstams no darba pieredzes, līdz ar to esmu informēts par darbībām uzņēmumā, no darbinieka skata punkta. Noteikti tiek pieņemti kādi ētiski lēmumi un ar to saistītas darbības arī vadības līmenī, bet par to neesmu informēts, tādēļ centīšos raksturot uzņēmuma redzamo daļu, aprakstīt uzskatāmus piemērus, kā arī analizēt konkrētas darbības no ētikas viedokļa. Uzņēmuma raksturojumā tiks sniegts ieskats, detalizētāk ar ko nodarbojas uzņēmums, kāda ir uzņēmuma uzbūve, kā arī nedaudz par “dresscode”. Nodaļā “Ētika uzņēmumā” tiks raksturots par vispārīgiem ētikas principiem, uzņēmumā veidotu ētiku un parašām. Tālāk būs aprakstīti neētiskas rīcības piemēri, to sekas un iespējamie risinājumi. Lēmumu pieņemšanas sadaļā, tiks aprakstīts par hierarhiskā struktūrā veidota uzņēmuma problēmām. Nākamās nodaļās būs ieskats darbinieku saliedētībā kā komandai un to trūkumi, kā arī mārketinga ētika uzņēmumā, kādas metodes tiek pielietotas un uzskatāmi piemēri.
