-
SWOT analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 3 |
2. | SWOT (SVID) analīzes jēdziens | 4 |
3. | SWOT (SVID) analīzes būtība | 5 |
4. | Kad un kāpēc lieto SWOT (SVID) analīzi? | 6 |
Kā veikt SVID analīzi? | 7 | |
5. | Praktiskā daļa | 8 |
6.1 | Maiznīcas „Ieva” SWOT (SVID) analīze | 8 |
6.2 | Krievijas uzņēmuma SIA „Venice” SWOT(SVID) analīze | 9 |
7. | Secinājumi | 10 |
8. | Literatūras saraksts | 11 |
9. | Pielikumi | 12 |
Vārds SWOT ir abreviatūra no angļu vārdiem:
S – strenght (spēks- tās organizācijas īpašības, kas tai var palīdzēt sasniegt noteikto mērķi)
W – weaknesses (vājums - tās organizācijas īpašības, kas var kavēt noteiktā mērķa sasniegšanu)
O – opportunities (iespējas - tie ārējie faktori, kas var organizācijai palīdzēt sasniegt noteikto mērķi)
T – threats (draudi - tie ārējie faktori, kas var organizāciju kavēt noteiktā mērķa sasniegšanā).
Tāpēc šī analīze latviski tiek saukta par SVID analīzi.
SVID analīze ir metode, ar kuras palīdzību uzņēmums novērtē savas stiprās un vājās puses, kā arī pastāvošās iespējas vai gaidāmos draudus. Un tikai tad, kad visi četri kritiskie informācijas elementi ir noteikti, balstoties uz tiem, uzņēmums var formulēt un īstenot biznesa stratēģiju plānoto mērķu sasniegšanai.
Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides novērtēšana ir nozīmīga stratēģiskās plānošanas procesa sastāvdaļa. SVID analīzes rezultāti sniedz uzņēmumam noderīgu informāciju par uzņēmuma iekšējo resursu un attiecībām ar ārējo vidi, kurā tas darbojas.
SVID analīzes galvenais uzdevums ir pieejamo informāciju sadalīt iekšējos un ārējos faktoros. Pie iekšējiem faktoriem pieder stiprās un vājās puses, bet pie ārējiem iespējas un draudi. Kad šīs darbs ir paveikts, SVID analīzes rezultāti parāda, kuri faktori (stiprās puses un iespējas) var palīdzēt uzņēmumam stratēģisko mērķu sasniegšanā, un kuri faktori (vājās puses un draudi) ir šķērsli, kas jāpārvar vai jāsamazina to iedarbību.…
Lai noskaidrotu uzņēmuma pozīciju noturību nozarē, kā arī pašreizējās stratēģijas piemērotību ilgtermiņa darbībai, ir jāveic uzņēmuma situācijas analīze. Uzņēmuma situācijas analīzei izmanto vairākas metodes, no kurām populārākā ir SWOT (SVID) analīze. Tādai tēmai, ka SWOT (SVID) analīze ir neapšaubāmi lielā loma. Viņai ir liela nozīme, tāpēc, ka šīs samērā jauns, perspektīvs un nepieciešams biznesā virziens tiek aktīvi pielietots kā bāze vadīšanās procesos tirgus organizācijas apstākļos. Pielietojot SWOT (SVID) analīzi, uzņēmēji var kvalitatīvāk veikt savu darbu tirgū, pareizi novērtējot situāciju un pieņemot pareizus organizācijas soļus. Šī darba mērķi ir: 1. Noskaidrot kas ir SWOT (SVID) analīze; 2. Izprast tās būtību; 3. Uzzināt šis analīzes pielietošanas iespējas; 4. Pielietot teorētiskos materiālus praksē.
