-
Izglītības reformas komunikācija. Ogres novada pašvaldības komunikācijas gadījums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | KOMUNIKĀCIJA | 4 |
1.1. | Komunikācijas process | 4 |
1.2. | Komunikācijas veidi organizācijā | 5 |
2. | SABIEDRISKĀS ATTIECĪBAS | 7 |
2.1. | Sabiedrisko attiecību loma valsts pārvaldē | 9 |
2.2. | Sabiedrisko attiecību nozīme pašvaldībā | 9 |
3. | IZCILĪBAS TEORIJA | 13 |
4. | METODOLOĢIJA | 17 |
5. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 18 |
5.1. | Ogres novada iedzīvotāju anketēšanas rezultāti | 18 |
5.2. | Strukturētā intervija | 41 |
SECINAJUMI | 43 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 44 |
Laika gaitā, mainoties Latvijas kā neatkarīgas valsts pastāvēšanai, mainoties iedzīvotāju skaitam, pilsētu lielumam un apdzīvotībai, mainās arī skolu skaits, kā arī skolēnu skaits katrā klasē. Katram laikam skolu apvienošanai un sadalīšanai ir bijuši savi iemesli. Mūsu vecvecvecāki, varbūt arī vecvecāki savulaik mācījās tikai sešus, vēlāk septiņus gadus, turklāt skolu gaitu grafiks bija tieši pakārtots lauku darbu sezonalitātei, piemēram, pļaujas un ražas novākšanas laikā rudenī par mācīšanos nevarēja būt ne runas. Protams, ka tikko minētajā laika periodā arī nebija lielu ekspektāciju par saņemtās izglītības augstajiem standartiem – galvenais bija iegūt prasmes elementārajās zinībās, sākot ar lasīšanu, rakstīšanu utml., bet par padziļinātāku zināšanu apguvi varēja sapņot retais, apmeklējot tālākizglītības iestādes, kā vidusskolas vai pat augstskolas. Protams, ka atšķirīgs bija arī skolu lielums atkarībā no ģeogrāfiskās lokalizācijas u.c. faktoriem. Ņemot vērā iepriekšminētos faktorus, 20.gs. sākumā lauku skolās, protams, nebija daudz skolēnu, bija apvienotās klases, jo katrā klasē bija pa dažiem skolēniem. …
Skolu reorganizācijas process Latvijā ir akruāls vēl joprojām, lai gan skolu reorganizācija tika uzsākta 2009.gadā Latvijā, bet Ogres novadā – kopš 2011.gadam. Galvenais virzītājspēks skolu reorganizācijai bija Latviju piemeklējusī ekonomiskā krīze, bet iemeslus var atrast vēl joprojām, jo iedzīvotāju dabiskais pieagums joprojām ir negatīvs, iedzīvotāji kopā ar saviem skolas vecumā esošajiem bērniem turpina emigrēt, kā arī ekonomikas uzplaukums Latvijā nenotiek tik strauji, kā gribētos, kā arī, meklējot labāka darba iespējas, lauku rajonos iedzīvotāju skaits turpina samazināties, kas nenovēršami tuvina līdz mazo skolu apvienošanai. Manā kursa darbā galvenais jautājums nav par pašu izglītības reformas nepieciešamību, bet gan par sabiedrības informēšanu par to – cik kvalitatīvi, mērķtiecīgi, patiesi, uz pierādījumiem balstīti, izmantojot kādus informatīvos resursus tas tiek darīts konkrētā Latvijas novadā? Kursa darba darba mērķis ir noskaidrot Ogres pašvaldības saziņas kvalitāti un kvantitāti ar sabiedrību attiecībā uz skolu reorganizāciju Ogres novadā, izmantojot kvantitatīvas un kvalitatīvas metodes. Kursa darba uzdevumi: 1) Veikt Ogres novada iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu Ogres novada dzīvojošo cilvēku viedokli par Ogres pašvaldības komunikāciju ar iedzīvotājiem; 2) Veikt Ogres novada iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu iedzīvotāju domas par skolu reformu;
