-
Disleksija un disortogrāfija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
Disleksijas un Disortogrāfijas apraksts | 3 | |
Disleksijas un disortogrāfija dažādās valstīs un dažādās vecuma grupās | 6 | |
Disleksijas un disortogrāfijas cēloņi | 8 | |
Disleksijas un disortogrāfijas pedagoģiskā darba metodes | 9 | |
Disleksija un disortogrāfija profesionālajā apmācībā | 10 | |
Secinājumi | 10 | |
Bibliogrāfija | 11 |
Secinājumi
Autores izklāstā par disleksiju un disortogrāfiju var redzēt, to ka šī problēma tiek diezgan lasi pētīta un meklēti risinājumi. Disleksija un disortogrāfija nav vienkārši mācību traucējumi, tiem ir diezgan sarežģīta, komplicēta būtība. Jo katrai personībai ta izpaužas savādāk un iemesli ari var būt ļoti dažādi.
Salīdzinot dažādu valstu pieredzi protams ir skumji, ka Latvijas pieredze atšķiras no attīstīto valstu pieredzes, tomēr autore uzskata, ka ir novērojama lēna, bet pozitīva dinamika, atbalsta pasākumu un disleksijas diagnosticēšanas pasākumu ieviešanā.
Disleksijas un disortogrāfijas cēloņu analīze ir lietderīga, lai varētu izstrādāt metodes, kā to uzveikt. Te arī parādās iemesls kāpēc vairāki autori uzskata, ka disleksija nepariet un ar to var iemācīties tikai sadzīvot visu mūžu. Jo nevar viennozīmīgi noskaidrot disleksijas cēloņus tie var būt gan emocionāli gan fiziski gan neiroloģiski. Katrs disleksijas gadījums ir savādāks un katram ir savi izveidošanās iemesli. Tāpēc meklējot risinājumus pedagoģiskajam darbam ar disleksijas audzēkņiem jāņem vērā viņu katra individuālās īpatnības.
Daži pētnieki uzskata, ka disleksija un disortogrāfija nav ārstējama un ar to tikai var sadzīvot izmantojot dažādus tehnoloģiskos līdzekļus un citu cilvēku asistēšanu. …
Mūsdienās vārds disleksija arvien biežāk izskan sabiedrībā, gan mēdijos runājot par slavenu cilvēku dzīves gājumu, gan ikdienā pieminot jebkuras lasīšanas grūtības. Kā tas nereti notiek ar daudziem svešvārdiem un diagnožu apzīmējumiem arī termins disleksija nereti tiek lietots nevietā saistot to ar jebkurām lasīšanas grūtībām. Nevar neatdzīst arī to, ka pastiprināta uzmanība gan traucē, gan palīdz cilvēkus ar šādiem mācību traucējumiem labāk, ātrāk atpazīt un atbilstoši sniegt viņiem palīdzību. Tiek izgudrotas arvien jaunas tehnoloģijas izmantojot mūsdienu tehnikas attīstību, lai sniegtu pilnīgāku atbalstu dzīvei un izglītības ieguvei cilvēkiem ar tādiem mācīšanās traucējumiem kā disleksija un disortogrāfija.
