-
Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu rosināšana rotaļā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | ||
Annotation | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Intereses - nozīmīga personības īpašība | 7 |
1.1. | Intereses dažādu autoru skatījumā | 7 |
1.2. | Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā | 11 |
2. | Intereses par dabu sekmēšana rotaļā | 16 |
2.1. | Rotaļu veidi, to raksturojums | 16 |
2.2. | Rotaļa- svarīgs līdzeklis intereses par dabu rosināšanā | 24 |
3. | Intereses par dabu sekmēšana rotaļā, izpēte un analīze | 29 |
3.1. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums | 29 |
3.2. | Pētāmās grupas raksturojums | 31 |
3.3. | Individuālās pārrunas ar bērniem | 33 |
3.4. | Bērnu intereses par dabu vērojums | 39 |
Secinājumi | 53 | |
Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts | 56 | |
Pielikumi | 59 |
Secinājumi
Rotaļa ir ļoti svarīga bērna ikdienas sastāvdaļa. Tā palīdz izjust, pārdzīvot un atcerēties vēroto, dzirdēto, un radoši to attēlot savās rotaļās, pašiem izpildīt kādu lomu – vecāku, skolotāja, pasaku varoņa vai kāda cita aktuāla tēla, cilvēka. Rotaļa ir labākais veids kā ieinteresēt bērnu apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.Ar rotaļas palīdzību bērns mācās izzināt dabu, vēl neiepazītās lietas un norises dabā. N. Mihaiļenko un N. Korotkova min ka rotaļa ir kā neatkarīga darbība, kurā viņš var realizēt savas intereses un vēlmes, bez uzraudzības, aizliegumiem, prasībām. Bērnam rotaļa ir pašrealizēšanās un pašizteikšanās līdzeklis, tas ļauj viņam iziet no ierobežotās bērna pasaules un uzbūvēt pašam savu pasauli. (Н.Я.Михайленко, Н.А.Короткова, 1990, 6)
Darbā tika analizētas intereses dažādu autoru skatījumā, balstoties uz analīzi, var secināt, ka skatījums šim jēdzienam “intereses” ir atšķirīgs. Intereses tiek saistītas gan ar vajadzībām, gan uzmanībai, attieksmēm. Būtiska intereses pazīme ir emocionālā attieksme pret objektu. Intereses var veidoties gan stihiski, gan pēkšņi. Tomēr visi autori min par būtisku bērna intereses radīšanai pedagogu, kura spēkos ir radīt veiksmīgu vai neveiksmīgu interesi par notiekošo, bērns ir dabas norišu daļa, ar dabiskām vēlmēm izzināt, izpētīt sev interesējošo. Ieinteresēt darbībai, tā ir veiksmīgas darbības atslēga.
Apskatot jaunākā pirmsskoas vecuma bērnu attīstību dažādu autoru skatījumā, var secināt, ka šajā laikā bērns ir vērsts uz sevi, sāk sevi apzināties kā personu, personību. Tā kā viss notiekošais ir bijis vērsts ap viņu, tikai pamazām sāk veidoties sadarbības prasmes, kas nozīmē, ka bērns lēnām apzinās iespēju rotaļāties pārī vai grupā, sāk apzināties kopīgās un atšķirīgās intereses ar vienaudžiem, grupas biedriem. Bērnu interesē pieaugušo darbība, tādēl, patīk atdarināt. …
Bakalaura darba temats: “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu rosināšana rotaļā”. Problēmas aktualitāte: Filozofiski poētiski izteicies krievu rakstnieks Puškins: ” Kas tā tāda dzīve? - Rotaļa.” Visu savu dzīvi cilvēks izspēlē simtiem rotaļsituāciju, iejūtoties dažādās lomās, tā arī bērns, apkārtni izzina rotaļājoties. Rotaļa ir instruments, ar kura palīdzību bērns īsteno savas intereses, pieredzi un zināšanas. Mūsdienās pedagogam ir jābūt tik kreatīvam un izdomas bagātam, lai spētu piedāvāt bērnam interesantu pieeju zināšanu apguvē. A. Kovaļovs atzīst, interesēm cilvēka dzīvē un darbībā ir būtiska nozīme. Pilnvērtību un laimi cilvēks izjūt tikai tad, ja viņam ir intereses. Tātad, ja bērnam būs interese par apkārt notiekošo, ja pedagogs ieinteresēs darbībai, tad bērns darbosies ar prieku. Pētījuma mērķis: Izzināt un pamatot rotaļas nozīmi, iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses rosināšanai par dabu.
Attēlu nav.
