-
Pedagoģiskā audzināšana un tās veidi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Radošuma problēma un tās apskats pedagoģiskajā, psiholoģiskajā literatūrā | 8 |
1.1. | Izziņas procesu loma radošajā darbībā | 11 |
1.2. | Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu raksturojums | 17 |
1.3. | Pedagoga personības loma radošajā procesā | 21 |
2. | Pedagoģiskā darbība mūzikas klausīšanās procesā un radošuma veicināšanā | 24 |
2.1. | Mūzikas klausīšanās kā viena no mūzikas nodarbības sastāvdaļām | 24 |
2.2. | Mūzikas klausīšanās un radošās kustības | 26 |
2.3. | Mūzikas klausīšanās un tēlojošās mākslas veidu saistība radošuma veicināšanā | 27 |
2. | Pedagoģiskais eksperiments un tā darbība bērnu radošās pašizpausmes veicināšanā | 30 |
3.1. | Audzināmā grupa pedagoģiskās izmēģinājuma darbības sākumā audzēkņu individuālais un grupas raksturojums radošuma aspektā | 31 |
3.2. | Pedagoģiskā eksperimenta darbības programmas izveide pirmsskolas vecumaBērnu radošās pašizpausmes veidošanā | 38 |
3.3. | Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības programmas īstenošana | 43 |
Secinājumi | 43 | |
Literatūras saraksts | ||
Pielikumi |
Pieauguša cilvēka, kā arī bērna radoša personība, ir visaugstākā ikvienas tautas sociālā vērtība. Šodien tiek audzināta un attīstīta personība, kas dzīvos un darbosies nākotnē trešajā gadu tūkstotī. Visiem bērniem ir tiesības radīt, un tā ir visbrīvākā personības izpausme. Kaut arī ne katrs bērns, kad būs pieaudzis, kļūs par mākslinieku, taču par radošu personību kādā jomā gan var kļūt ikviens cilvēks.
Radoša darbība bērnībā, kad mazajiem ir dabiska aktīva tieksme uz to, ir maksimāli sekmējama. Tās rezultātā notikusī psihiskā attīstība var būt par sākumu augsta radošās darbības potenciāla izveidei.
Pirmsskolas izglītības programmas mērķis ir virzīt bērnu individuālos iespaidus uz apkārtējās pasaules uztveri kopsakarībā, uz iespēju to dažādi attēlot vārdos, krāsās, skaņās, kustībās, dziesmās, dejās utt. Palīdzēt bērnam ticēt sev, apzināties sevi, gūt panākumus, izteikt sevi radošajā darbībā, būt saskarsmīgam, iejūtīgam, līdzjūtīgam.
„Katrs normāls, vesels bērns – cits vairāk, cits mazāk, ir apdāvināts” (15.93.) – ar šo moto pie bērniem būtu jāiet ikvienam pedagogam, tādējādi cenšoties ikvienā audzēknī atrast dzirksteli, ieraudzīt un atklāt viņa individualitāti, neatkārtojamo personību. Var izkopt bērnam dzirdi, redzi, bet, galvenais, var palīdzēt izjust radīšanas prieku, un tāda iespēja ir ikvienam. Svarīgākais bērna izaugsmē ir jaunrades prieks, ko bērns izjūt, ne lielisks darba rezultāts. Un ne jau mākslinieku izaudzināt, bet gan vispusīgi attīstītu cilvēku, kurš vēlāk spētu radoši strādāt savā profesijā.…
1.Radošuma problēma un tās apskats pedagoģiskajā, psiholoģiskajā literatūrā; Pedagoģiskā darbība mūzikas klausīšanās procesā un radošuma veicināšanā; 3.Pedagoģiskais eksperiments un tā darbība bērnu radošās pašizpausmes veicināšanā;
