-
Pieprasījumu plūsmu apstrādes sistēmas imitācijas modelēšana ar Promodel līdzekļiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Uzdevums un modeļa apraksts | |
1.1. | Modelējamas sistēmas apraksts | |
1.2. | Imitācijas modeļa apraksts | |
1.3. | Modelēšanas rezultāti | |
2. | Gadījuma lielumu sadalījumi | |
4. | Laika diagrammas | |
5. | Izejas raksturojumu aprēķināšana |
Reālās sistēmas piemērs
Dotās sistēmas darbības modeli var novērot reālajā dzīvē jo sevišķi tur, kur ir darbs ar klientiem. Kā piemēru minēšu reāli eksistējošas firmas darbību.
Firma, kas nodarbojas ar mobilo telefonu remontu, saņem no klientiem telefonus, kam nepieciešams remonts. Kanāls K1 ir pieņemšanas telpa, kur darbinieks saņem no klienta telefonu, piereģistrē to datubāzē, detalizēti apraksta telefona defektus un aizpilda nepieciešamos dokumentus. Zarošanas punktā Z1 jaunais klients ienākot pieņemšanas telpā pieņem lēmumu, ja darbinieks, kas pieņem telefonu ir brīvs un neapkalpo nevienu citu klientu, tad jaunais klients droši nāk klāt un darbinieks pieņem jauno pasūtījumu, bet ja dabinieks(K1) jau ir aizņemts, klienti parasti nevēlas gaidīt un dodas prom.
Kad telefons ir pieņemts un piereģistrēts, tas nonāk rindā R1 – tos parasti saliek kastītēs sašķirotus pa modeļiem (Nokia, Samsung utt.), kur tie gaida, kad tie varēs tiks apkalpoti kanālā K2. Rinda R1 nav ierobežota, jo var būt liels skaits telefonu, kas gaida remontu. Kanālā K2 tiek remontēti mobilie telefoni, dotajā gadījumā to var iedomāties kā telpu, kur strādā meistari. Pieprasījums skaitās apkalpots līdz ar momentu, kad telefons ir izremontēts.
…
Būtībā tas ir studiju darbs priekšmetā "Sistēmu moedelēšana". Atbilstoši variantam tika atrasti nepieciešamie raksturlielumi un veikti manuālie aprēķini kā arī praktiskajā daļā tika izveidota reāla sistēma ar PROMODEL programmatūras palīdzību. Tika aprakstīta modelējamā sistēma, pats imitācijas modelis, tika apskatīti modelēšanas rezultāti un salīdzināti ar manuālajos aprēķinos iegūtajiem (tie nesakrita, bet darbs bija pareizs,jo tā izrādījās programmatūras kļūda). Manuāli veicamajā daļā tika uzzīmēti gadījuma lieluma sadalījumi, parādīti manuālie aprēķini ar laika skaitīšanas un notikumu plānošanas tabulu, kā arī ar laika diagrammām, teorētiski tika paskaidrotas formulas un pēc tām aprēķināti vajadzīgie raksturlielumi( izejas raksturojumu aprēķināšana) un vēl tika dots reāls piemērs šada veida sistēmai. Darbs tika veiksmīgi aizstāvēts un iegūts maksimālais vērtējums, lai gan noformējumā neparādās atsauces un izmantotā literatūra.
