-
Kredītkaršu un debetkaršu tirgus Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Elektroniskā nauda jeb plastikāta norēķinu kartes | 5 |
1.1. | Viedkartes | 7 |
1.2. | Magnētisko svītru kartes | 8 |
1.3. | Debetkartes | 9 |
1.4. | Kredītkartes | 11 |
2. | Latvijas populārāko banku norēķinu kartes | 13 |
2.1. | Hansabankas piedāvātās norēķinu kartes | 14 |
2.2. | Unibankas piedāvātās norēķinu kartes | 18 |
2.3. | Parex bankas piedāvātās norēķinu kartes | 20 |
3. | Norēķinu karšu tirgus analīze | 22 |
3.1. | Anketu analīze | 22 |
3.2. | Cenrāžu analīze | 26 |
Secinājumi un priekšlikumi | 28 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 29 | |
Pielikums | 31 |
1. ELEKTRONISKĀ NAUDA JEB PLASTIKĀTA NORĒĶINU KARTES.
Vēsture liecina, ka pirmās plastikāta kartes jau parādījās gadsimta sākumā. Tās ieviesa ASV lielās naftas kompānijas, lai atvieglotu norēķinus naftas uzpildes stacijās. Taču būtisku nozīme elektroniskās naudas attīstībā bija Diners Clubs debetkartēm, kuras ieviesa 1950. gadā, lai samaksātu par pakalpojumiem restorānos un viesnīcās vairākās ASV pilsētās. Debetkartes ideja radās Ņujorkas kredīta izsniegšanas firmas īpašniekam Frenkam Maknamare. Kādā dienā viņam nepietika naudas, lai restorānā norēķinātos par pusdienām. Viņš ierosināja noorganizēt klubu, kura biedri varētu pusdienot restorānā uz kredīta. Drīz vien šī ideja tika īstenota. 1950. gada 28. februārī tika nodibināts Pusdienotāju klubs (Diners Club). [8; 16-17]
Jau 1958. gadā tika izlaista pirmā universālā debetkarte – American Express. Tās izmantošanas iespējas bija daudz plašākas salīdzinājumā ar speciālajām kartēm. Plastikāta norēķinu kartes ASV kļuva arvien populārākas. Piecdesmito gadu beigās tās izdeva daudzas ASV bankas.[8;16]
…
Aprakstīts kredītkaršu un debetkaršu tirgus, to veidi. Analizētas Hansabankas Unibankas un Parex nbankas kartes.
