-
Eiropa Savienības kapitāla vērtspapīri
Referāts31 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Mārketings, reklāma
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | VĒRTSPAPĪRU TIRGUS RAKSTUROJUMS | 5 |
1.1. | ES vērtspapīru tirgus tiesiskais regulējums | 5 |
1.2. | Vērtspapīru tirgus uzbūve un tā dalībnieki | 8 |
1.3. | Vērtspapīru tirgus instrumenti | 10 |
1.3.1. | Kapitāla vērtspapīri | 10 |
1.3.2. | Akcijas cenas veidošana un tā nozīme akciju tirgū | 13 |
2. | KAPITĀLA VĒRTSPAPĪRU VEIDIEM PIEMĪTOŠO RISKU NOVĒRTĒJUMS | 17 |
2.1. | Vispārīgais ieguldījumu risku raksturojums | 17 |
3. | INVESTĪCIJU STRATĒĢIJAS ĪPATNĪBAS | 22 |
3.1. | Investīciju stratēģijas izvēle | 22 |
3.2. | „Grindeks” akciju pievilcīguma novērtējums | 25 |
Secinājumi un priekšlikumi | 30 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 32 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi
Ja ir iekrāta kāda nauda, jebkurš cilvēks vēlas, lai tās būtu vēl vairāk. Tiek meklētas jaunas iespējas, kur to ieguldīt. Naudas ieguldījuma iespējas var būt dažādas. Jebkurš var sākt veidot savus uzkrājumus un tos ienesīgi ieguldīt.
1. Izpētot ES vērtspapīru tirgus tiesiskus pamatus, ir noteikts ka, ES nepastāv nevienas struktūras, apveltītas ar pilnu funkcijas kontroli un uzraudzību, kas regulētu ES vērtspapīru tirgu. Ir svarīgi minet to, ka ES direktīvas nesniedz izsmeļošu atbildi uz valstu vertspapīru tirgus regulātoru galīgo konfigurāciju – ES dalībvalstu. Tās tikai nosaka nepieciešamas prasības, kas attiecas uz regulātoru funkcijām un pilnvarām.
2. Atšķirību starp naudas un kapitāla tirgiem nosaka termiņš, uz kādu laiku vērtspapīri ir emitēti. Kapitāla tirgus vērtspapīru termiņš ir ilgāks par vienu gadu. Svarīgākie šī tirgus vērtspapīri ir: uzņēmumu akcijas un obligācijas, valsts un vidējo pašvaldību obligācijas, depozīta sertifikāti, u.c.
3. Lai gūtu priekšstatu par akciju tirgus attīstību noteiktā laika posmā, akcijas tiek apvienotas kopējā grozā jeb indeksā, kas daudz ātrāk un ērtāk parāda akciju tirgus attīstības galvenās tendences.
4. Ieguldot finanšu instrumentā, vienmēr jāveic riska novērtējums gan pirms darījuma veikšanas, gan pastāvīgi, kamēr finanšu instrumentu pozīcija tiek uzturēta.
5. Akciju ieguldījumu stratēģija ir piemērota tādiem investoriem, kas vēlas ar daļu no saviem līdzekļiem uzņemties lielāku risku ar mērķi sasniegt ienesīgumu, kas būtu lielāks par atdevi no ieguldījumiem obligācijās.
6. Tirdzniecības stratēģijas ir atšķirīgas, izejot no tā, kādā ekonomikas fāzē pašlaik atrodas tirgus. „Buļļu tirgus” laikā vairākums akciju cenu ceļas, galvenais mērķis ir maksimāli investēt līdzekļus veiksmīgās akcijās. „Lāču tirgū”, proti, kad ekonomikas attīstība palielinās un akciju cenu līknes sāk iet uz leju, investoram par galveno mērķi ir jāizvirza sava kapitāla saglabāšana. Tas nozīmē, ka ļoti uzmanīgi jāseko norisēm tirgū.
7. Vērtējot uzņēmuma nākotnes potenciālu, jāņem vērā gan nozares attīstība, gan pašas kompānijas perspektīvas.
Priekšlikumi
1. Ieguldot akcijās, investors var pirkt un pārdot akcijas īstermiņā un gūt ienākumus no akciju cenu svārstībām, veikt ilgtermiņa ieguldījumus akcijās iegādājoties akcijas un kļūt par uzņēmuma līdzīpašnieku, ir iespēja piedalīties akcionāru pilnsapulcē, ierosināt izskatīt kādu jautājumu un balsot, tādējādi lemjot par uzņēmuma nākotni. Akcijas var pirkt un pārdot par skaidru naudu, ieķīlāt, aizdot, dāvināt, novēlēt mantojumā.
2. Lai samazinātu ieguldījumu riskus, drošāk ir diversificēt ieguldījumu daudzos un dažādos finanšu instrumentos, nevis ieguldīt tikai vienā vai dažos instrumentos. Tas nozīmē, ka ir iespējams samazināt naudas zaudējuma varbūtību ieguldot naudu dažādi, izvēloties, piemēram, ieguldīt divās dažādās obligācijās vai obligācijā un akcijā, vai dažādu kompāniju akcijās, kas darbojās dažādās nozarēs un reģionos. Diversifikācija padara nenoteiktību par investora naudas nākotni daudz mazāku.
…
Kursa darbā aprakstīts 1.Izpētīt ES vērtspapīru tirgus tiesisko pamatu. 2.Izskatīt vērtspapīru tirgus īpatnības. 3.Noteikt kapitāla vērtspapīriem piemitošus riskus. 4.Izanalizēt investiciju stratēģijas modeļus. 5.Noteikt uzņēmuma „Grindeks” akciju pievilcīgumu ar EPS un PE rādītāju palīdzību.
