-
Pirmā iespaida veidošana par uzņēmumu
Vienlaikus cilvēkiem parādās lielākas iespējas ietekmēt ražošanu un personalizēt preces un pakalpojumus. Interneta attīstība ir radījusi viegli pieejamu informāciju tiem, kam tā interesē un tādējādi veidojas īpašs pircēju segments, kas var ietekmēt citu cilvēku viedokli. EURO RSCG Worlwide pētījumi rāda, ka šādiem cilvēkiem padomus prasa vidēji 9,1 paziņa, kamēr vidējam pircējam – tikai 2,4. Informācijas straujākas izplatīšanas dēļ, ko veicina internets, produktu dzīves cikli kļūst arvien īsāki,un tas atstāj iespaidu uz komunikāciju, proti, samazinās plānošanas, ražošanas un mediju plānošanas laiks, palielinās reklāmas troksnis. Turklāt pircējiem un lietotājiem palielinās pieraduma efekts un neuzņēmība pret “jaunais, uzlabotais” paziņojumiem.(Arsma, 2008)
Secinājumi
1. Stratēģiskais mārketings ir analītiski orientēts, bet operāciju mārketings ir orientēts uz darbību.
2. Uzņēmējdarbības dzīvotspēja ir vairāk atkarīga no zīmola, nekā no paša produkta.
3. Uzņēmuma devīzei ir liela nozīme zīmola komunikācijā, kas darbojas klientu un uzņēmumu starpā.
4. Ražotāju zīmoliem ir jāatrod zelta vidusceļš starp „caurspīdīgumu” un „necaurredzamību”.
5. Uzņēmumiem ir jāatceras, ka nevar pārvērtēt zīmola iespējas, jo ne vienmēr var apgūt jaunu tirgu ar līdzšinējo zīmolu.
6. Reklāma veicina komunikāciju starp ražotājiem un pircējiem, pārdevējiem un pircējiem un arī komunikāciju pretējā virzienā.
7. Cilvēki viss labāk atceras reklāmas, kas izvietotas uz lielajiem plakātiem.
8. Pirmais iespaids par uzņēmumu reizēm ir maldīgs, tomēr klientam tas paliek kā stabils vērtējums.
…
Katram uzņēmumam ir sava atpazīstamība, tā tiek pilnveidota un attīstīta, lai uzņēmums piesaistītu noteiktu mērķgrupu. Produktīva piesaistes stratēģija, nodrošina uzņēmuma dzīvotspēju. Pirmā iespaida veidošana par uzņēmumu ir pirmais solis produkta vai pakalpojuma realizēšanai. Nākamais solis pēc klienta piesaistes, ir klienta uzņemšana, pēc tam svarīgi ir nodrošināt kvalitatīvu un atbilstošu klienta vēlmēm pakalpojumu vai produktu. Katrs klienta solis attiecīgā uzņēmumā ir jāveido un jāattīsta tā, lai tie būtu saistīti.
