-
Vadītāja loma un ietekme uz SIA "X" darbību
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Vadītājs, līderis un līderība | 4 |
1.1. | Līderības būtība un loma | 5 |
1.2. | Līdera funkcijas | 6 |
1.3. | Potenciāla līdera psiholoģiskās spējas un īpašības | 7 |
2. | Vadīšanas stils | 9 |
2.1. | Direktīvais (autoritārais) stils | 10 |
2.2. | Liberālais (konsultatīvais) stils | 11 |
2.3. | Demokrātiskais (koleģiālais) stils | 12 |
3. | SIA "X" vadītāja vadīšanas stila analīze | 13 |
3.1. | Vispārīgs organizācijas raksturojums | 13 |
3.2. | SIA "X" vadītāja vadīšanas stila analīze | 16 |
Secinājumi un priekšlikumi | 19 | |
Bibliogrāfija | 20 | |
Pielikumi | 21 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pētot SIA „X” vadītāja vadības stilu, autore nonāca pie secinājumiem:
1. SIA „X” vadītājam visvairāk raksturīgs autoritārs vadības stils, taču reizēm tajā (stilā) izpaužas demokrātiskas iezīmes.
2. Vadītājs izmanto sekojošas minēto stilu pazīmes: pieņemot atsevišķus lēmumus, viņu interesē darbinieku viedoklis, taču vairumā gadījumu viņš rīkojas pēc saviem ieskatiem.
3. Neordinārās situācijās vadītājs neskatās, kurš vainīgs, kurš nevainīgs, soda to, par kuru ir ziņots.
4. Lielu daļu savu pienākumu nodod darbiniekiem laika trūkuma dēļ.
5. Vadītājs ir ļoti prasīgs, bet parasti prasa vairāk, kā pienākas pēc amata instrukcijām. Viņu maz interesē darbinieku problēmas, kā darba, tā arī personīgās.
6. Pret disciplīnu kolektīvā vadītājs izturas stingri, reizēm pat asi. Priekšroku vairāk dod sodīšanai, nevis darbinieku motivēšanai uz darbu.
Autore izvirza sekojošus priekšlikumus:
1. Labākai personāla vadībai vadītājam jānotur ar padotajiem sapulces un jāievieš pamudinājumu sistēma. Tas sekmēs labus psiholoģiskos apstākļus organizācijā un uzlabos katra atsevišķa darbinieka darbu.
2. Pievērst lielāku uzmanību darbinieku darbam un laiku pa laikam motivēt viņus labākai savu pienākumu veikšanai.
3. Gribētos novēlēt vadītājam mazliet demokrātiskuma viņa vadības stilā, daudz biežāk apspriesties ar darbiniekiem, ieklausīties viņu viedoklī, apspriest jautājumus, kuri attiecas uz šiem darbiniekiem un darbu, kuru viņi pilda.
4. Ieteikt vadītājam tiekties uz attiecību uzlabošanu starp viņu un kolektīvu. Pavadīt vairāk laika šā kolektīva iekšienē, lai būtu vairāk informācijas.
…
Ievads 3 1. Vadītājs, līderis un līderība 4 1.1. Līderības būtība un loma 5 1.2. Līdera funkcijas 6 1.3. Potenciāla līdera psiholoģiskās spējas un īpašības 7 2. Vadīšanas stils 9 2.1. Direktīvais (autoritārais) stils 10 2.2. Liberālais (konsultatīvais) stils 11 2.3. Demokrātiskais (koleģiālais) stils 12 3. SIA "X" vadītāja vadīšanas stila analīze 13 3.1. Vispārīgs organizācijas raksturojums 13 3.2. SIA "X" vadītāja vadīšanas stila analīze 16 Secinājumi un priekšlikumi 19 Bibliogrāfija 20 Pielikumi 21
