Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1.1. | Valsts civildienesta attiecību nodibināšana | 6 |
1.2. | Darbības civildienestā priekšnoteikumi | 7 |
1.3. | Ierēdņa pienākumi un tiesības | 8 |
1.4. | Valsts civildienesta gaita | 10 |
1.5. | Valsts darbinieku atbildība | 11 |
1.6. | Valsts civildienesta atteicību izbeigšanās | 13 |
1.7. | Civiliestāžu darbinieki | 14 |
2. | Civildienests | 15 |
2.1. | 1994 un 2000.gada civildienesta likumu galveno aspektu salīdzinājums | 17 |
2.2. | Sociāldemogrāfiskais portrets un pārstāvnieciskā birokrātija | 19 |
2.3. | Valsts civildienesta institucionālā vadība | 20 |
2.4. | Valsts civildienesta pārvaldes struktūra | 21 |
Izmantotā literatūra, Atsauces | 22 |
Administratīvās tiesības , to normu kopums, kas nosaka administratīvu organu uzbūvi, darbību un savstarpējās atteicības, kā arī norēgulē attiecības starp administratīviem organiem un pilsoņiem.
Administratīvās teisības iedalās ¹ : Vispārējās administratīvās tiesības un Sevišķās administratīvās tiesības. Civildienesta tiesības noteic valsts civiliestāžu darbinieku tiesisko stāvokli. Par civildienestu kā publiski tiesisku institūtu nevar runāt viduslaikos, jo tad un pat vēl 17-18 g.s. viss atkarājās no valdnieka patvaļas. 19 g.s. sākumā konstitūcionālās valstīs (piem., Francija) izveidojās birokratija.Tikai 19 g.s. otrā pusē un 20 g.s. sākumā Eiropā izveidojās civildienesta institūts, pie kam notieca ierēdņu tiesību un pienākumu apjomu un viņu attiecības ar priekšniecību.
Jebkurā demokrātiska valsts par vienu no ilgtermiņa mērķiem izvirza veidot profesionālu civildienestu.…
Administratīvas tiesības "Pār Valsts Civildienestu"
