-
Kā veidot un vadīt uzņēmuma brendu, un radīt evanģēlistiem draudzīgu vidi
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
PRIEKŠVĀRDS | 3 | |
KAS IR BRENDA VĒRTĪBA | 4 | |
NOSAKI SKAIDRU VĒRTĪBU | 6 | |
Vērtību modelis | 8 | |
Pieredzes faktors | 8 | |
PIEVIENO ASOCIĀCIJAS PRODUKTAM UN UZŅĒMUMAM | 10 | |
KĀ ATRAST UNIKĀLO VĒRTĪBU UN IZVEIDOT KLIENTA PROFILU | 12 | |
IZVEIDO JAUNU NIŠU UN PADARI LĪDERUS PAR SEKOTĀJIEM | 18 | |
Kā izveidot jaunu kategoriju vai apakškategoriju | 20 | |
CEĻŠ NO KLIENTA LĪDZ EVANĢĒLISTAM | 22 | |
Piektais 'P' | 22 | |
4 klientu lojalitātes veidi | 23 | |
EVANĢĒLISMA PAMATI | 26 | |
Sāc ar uzņēmumu | 26 | |
Velti laiku un resursus lai iepazītu klientu | 27 | |
Ļauj evanģēlistiem piedalīties uzņēmuma darbā | 28 | |
Esi sasniedzams | 28 | |
“Walk the Talk.” | 29 | |
Nodrošini evanģēlistus ar informāciju un resursiem | 29 | |
Izveido komūnu | 29 | |
Kopsavilkumā | 30 | |
VEIDO ATTIECĪBAS AR KLIENTU | 31 | |
Kā radīt klientos jūtas pret uzņēmumu | 31 | |
TEICAMI ATRISINĀTA KĻŪDA IR IEDARBĪGĀKA KĀ NEKĀDA KĻŪDA | 34 | |
CIENI UN NOVĒRTĒ KLIENTA VARU | 35 | |
KO UZŅĒMUMS IEGŪST NO LOJĀLIEM KLIENTIEM | 38 |
3. Reputācija.
Uzņēmums ar pastāvīgu lojālu klientu loku pēc definīcijas nozīmē, ka tas teicami apmierina klientu vajadzības, kas toties rada uzņēmumam teicamu reputāciju nozarē un abiedrībā. Šis ir viens no veidiem kā lojāli klienti netieši piesaista jaunus klientus un paaugstina uzņēmuma vērtību. Tas arī ir veids kā radīt dabisku word of mouth mārketingu, par ko uzņēmumam nav jāmaksā un kas nav balstīts uz “spied ieteikt un aņem dāvanu” stratēģijas. Teicama reputācija rada barjeras ilgtermiņā konkurentiem. Jauniem uzņēmumiem ir grūtāk ienākt tirgū, ja tajā liela klientu daļa ir lojāla jau esošam uzņēmumam, līdz ar to palielinās uzņēmuma konkurētspēja un noturība pret provokācijām.
4. Attiecības.
Uzņēmumam ir ievērojami ciešākas attiecības ar jau esošiem klientiem nekā ar jauniem klientiem. Uzņēmums var kvalitatīvi un efektīvi nodot ziņojumu, jo ir pieejama klienta kontaktinformācija. Lojāli klienti ir atvērti uzņēmuma speciālajiem piedāvājumiem, pasākumiem vai iniciatīvām. Zinot precīzu klienta profilu uzņēmums var veidot personiskas attiecības un pielāgot mārketinga ziņojumus. Piemēram, zinot, ka klients ir vīrietis uzņēmums var sūtīt tikai vīriešiem aktuālu piedāvājumu e-katalogu. Ja zinām, ka klients ir skolnieks, tad varam pirmajā septembrī izsūtīt automatizēti apsveikumu. Lojāli klienti ir iepazinuši uzņēmuma produkciju un precīzi var noraksturot to stiprās un vājās puses, kā arī ieteikt jauninājumus.
Kopsavilkumā gan brends, gan evanģēlisti vairākos veidos uzlabo uzņēmuma konkurētspēju jebkurā trgū un nozarē. Ja uzņēmums vēlas attīstīt ilgtermiņa uzņēmējdarbību, tad brends un klienti ir faktori, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība.…
Grāmatā uzzināsi: Kā atrast unikālo vērtību, kas aktuāla klientiem; Kā izveidot precīzu klienta profilu; Kā jaunas nišas izveide tirgus līderus pārvēršs sekotājos; Kā klientusmotivēt kļūt par brenda evanģēlistiem; Kā negatīvu pieredzi pārvērst pozitīvā.
