-
Matemātisko prasmju attīstība āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 7 |
1.1. | MATEMĀTISKO PRASMJU VEIDOŠANĀS PIRMSSKOLAS 2. POSMĀ | 7 |
1.2 | ĀRA NODARBĪBAS BŪTĪBA UN IZMANTOŠANA MATEMĀTISKO PRASMJU ATTĪSTĪŠANA | 12 |
2. | EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS | 17 |
2.1. | PĒTĪJUMA METODOLOĢIJA | 17 |
2.2. | REZULTĀTI PĒTĪJUMA SĀKUMĀ | 19 |
2.3. | PEDAGOĢISKĀ IZMĒĢINĀJUMA DARBĪBA | 23 |
SECINĀJUMI | 30 | |
LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 32 |
Cilvēks ir neatsverama dabas sastāvdaļa, kurš veidojas un attīstās ciešā sasaistē ar to. Pirmā vide, kuru uztver bērns, ir apkārtējā vide, dabas vide. Bērns dabā apgūst savu pirmo un neatkārtojamo sensoro pieredzi, tāpēc ir svarīgi katrā bērnā audzināt saudzīgu un draudzīgu attieksmi pret visiem dabas, ekosistēmas iemītniekiem, kā arī rosināt bērnus saskatīt dabas ētiskumu, skaistumu, vienkāršību un ar radošām darbībām paust gūtos iespaidus, radot jaunu pieredzi.
Šobrīd pastāv uzskats, ka pedagogs bērnu pirmsskolā sagatavo dzīvei, ļaujot bērnam pētīt, izzināt, kļūdīties un sākt no jauna, ļaujot domāt, ko var darīt savādāk, lai bērns sasniegtu nosprausto mērķi.
Tomēr mūsdienās – divdesmit pirmajā gadsimtā – jautājums par bērna un dabas attiecībām ir kļuvis par svarīgu psiholoģiski pedagoģisku problēmu, jo daba gan laukos, gan pilsētā attālinās no bērna. Savukārt, pirmsskola ir tā vieta, kura vēl var palīdzēt bērniem nokļūt un darboties tuvāk dabai, izmantot dabu savā labā un no dabas mācīties. Mācīties no dabas var gan krāsas, gan ritmu, gan matemātiku, gan valodu, gan vienkāršību.
…
Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko prasmju attīstība āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā. Kvalifikācijas darba mērķis ir pārbaudīt matemātisko prasmju attīstību āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā. Darbs sastāv no divām daļām un secinājumiem. Darba pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par matemātisko prasmju attīstību, zinātniskā un metodiskā literatūra par āra (dabas) nodarbību organizēšanu, kā arī analizētas darba autores metodes un paņēmieni, lai varētu noskaidrot, kuras būtu piemērotākās matemātisko prasmju apgūšanai āra nodarbībās 2. pirmsskolas izglītības mācību posmā. Otrajā daļa tiek praktiski pētītas reālās aktivitātes. Uzdevumu realizācijas laikā bērni tika novēroti un novērtēti pēc iepriekš izstrādātajiem kritērijiem. Vērtējumi apkopoti tabulā, kurā skatāms bērnu zināšanu novērtējums pirms temata apguves un pēc temata apguves
