-
Motivācija un iesaiste
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Motivācija un iesaiste definīcija, un pētījumi | 5 | |
Motivācijas definīcija | 5 | |
Motivācijas teorijas | 6 | |
Iesaistes definīcija | 9 | |
Faktori kas ietekmē iesaisti | 10 | |
Motivācija, iesasite un studijas | 11 | |
Pētījums par skolēnu akadēmisko motivāciju un sekmēm skolā | 12 | |
Metode | 14 | |
Dalībnieki | 14 | |
Metodikas apraksts | 14 | |
Pētījuma procedūra | 14 | |
Rezultāti | 15 | |
Diskusija | 17 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 18 |
Motivācija ir stimuls, kas dod uzvedībai mērķi vai virzienu un indivīdos darbojas apzinātā vai neapzinātā līmenī (APA dictionairy).
Pāris motivācijas citātu veidā no slaveniem cilvēkiem- Sāc no turienes, kur Tu esi. Izmanto to, kas Tev ir. Un izdari to, ko vari izdarīt (Arthur Ashe). Soli pa solim un lieta darīta (Charles Atlas). Labi izdarīts ir labāk nekā labi pateikts (Benjamin Franklin). Vienkārši izdari to!(Nike).
Zināšanas par motivāciju var palīdzēt saprast, kādēļ dažādi indivīdi vienā un tajā pašā situācijā rīkojas līdzīgi vai atšķirīgi un kādēļ viens un tas pats indivīds dažādos laika posmos līdzīgās situācijās var izturēties atšķirīgi. Iesaiste ir “salīdzinoši ilgstošs prāta stāvoklis, kas attiecas uz personīgās enerģijas ieguldīšanu pieredzē vai darba veikšanā” (Christian, Garza & Slaughter, 2011). Iesaiste ir kļuvusi par svarīgu psiholoģisku konceptu, kas ietekmē indivīda uzvedību un izvēli daudzās jomās – izglītībā, darba vidē, brīvajā laikā, u.c. Motivācijai un iesaistei ir svarīga loma mācībās un sasniegumos. Tās ir pozitīvi saistītas ar dalību klasē, centieniem mācībās, prieku mācīties, adaptīvo mācīšānās stratēģiju izmantošanu un akadēmiskajiem sasniegumiem (Ginns, Martin & Papworth, 2018). Akadēmiskā motivācija attiecas uz indivīda tieksmes enerģiju, virzību un virzību attiecībā uz mācīšanos un sasniegumiem (Martin, Ginns & Papworth, 2017). …
Darbā “Motivācija un iesaiste” pētījuma mērķis ir noteikt augstskolas studenta pozitīvās un negatīvās mācīšanās motivācijas un iesaistes vidējos rādītājus, un veikt to analīzi. Darba uzdevumi ir – definēt motivācijas jēdzienu, definēt iesaistes jēdzienu, noteikt, kādi faktori ietekmē motivāciju un iesaisti, izanalizēt agrāk veikto pētījumu par motivāciju un iesaisti. Galvenais pētījuma jautājums – Kādēļ motivācija un iesaiste ir svarīgs līdzeklis vēlamo izglītības rezultātu sasniegšanai? Darbs sastāv no ievada, 5 teorētiskajām apakšnodaļām, empīriskās daļas, diskusijas un izmantotās literatūras saraksta. (12 avoti)
