• Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības pirmsskolā un pamatskolā

     

    Referāts8 Psiholoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 1.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 2.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 3.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 4.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 5.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 6.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 7.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 8.
  • Referāts 'Atmiņa, tās veidi un pamatprocesi. Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Atmiņas veidi    4
2.  Atmiņas pamatprocesi    5
3.  Loģiskās un mehāniskās iegaumēšanas īpatnības pirmskolā un pamatskolā    6
4.  Aizmiršanas likumsakarību pētīšana    7
  Secinājumi    8
  Literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
• Atmiņu var iedalīt četros veidos – pēc saglabāšanas veida, pēc saglabāšanas ilguma, pēc cilvēka aktivitātes iegaumējot, pēc iegaumētās informācijas specifiskuma.
• Atmiņas pamatprocesos ietilpst iegaumēšana, atpazīšana, aizmiršana, reproducēšana, saglabāšana un atcerēšanās. Katrs norit pēc savām likumībām, tomēr cieši saistīti un atkarīgi viens no otra.
• Loģiskā iegaumēšana ir saistīta ar domāšanu un runu, bet mehāniskā iegaumēšana ir saistīta ar loģiski nesaistītu informāciju.
• Pirmskolas vecuma bērniem svarīga ir loģiskā iegaumēšana, jo bērns izzina pasauli, kas liek viņam domāt un loģiski izprast lietu kārtību, bet pamatskolā tiek izmantota mehāniskā iegaumēšana, kas bērnam ļauj apgūt vielu, kas var savā starpā nebūt saistīta.
• Aizmiršana ir pretējs process saglabāšanai. Tā ir nespēja kaut ko atcerēties vai arī nepareiza atcerēšanās - to, kas tiek iegaumēts, tiek nomainīta ar kaut ko tam līdzīgu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants