-
Pieprasījuma un piedāvājuma faktori, tirgus līdzsvars
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Pieprasījums | 4 |
1.1. | Pieprasījuma funkcija un pieprasījuma likums | 4 |
1.2. | Individuālais un tirgus pieprasījums | 7 |
1.3. | Pieprasījuma izmaiņas | 7 |
2. | Piedāvājums | 9 |
2.1. | Piedāvājuma funkcija un likums | 9 |
2.2. | Individuālais un tirgus piedāvājums | 11 |
2.3. | Piedāvājuma izmaiņas | 11 |
3. | Tirgus līdzsvars | 12 |
3.1. | Tirgus līdzsvara būtība un analīze | 12 |
3.2. | Tirgus cenu un apjoma novirze no līdzsvara | 12 |
3.3. | Patērētāja un ražotāja ieguvums | 13 |
3.4. | Valsts fiksēto cenu nozīme | 13 |
3.5. | Tirgus līdzsvara izmaiņas | 14 |
4. | Pieprasījuma faktori, pēc kuriem pircēji izvēlas maizi | 15 |
5. | Intervija | 19 |
6. | Secinājumi un priekšlikumi | 20 |
6.1. | Secinājumi | 20 |
6.2. | Priekšlikumi | 20 |
Izmantotās literatūras saraksts | 21 |
6. Secinājumi un priekšlikumi
6.1. Secinājumi
1. Pieprasījums ir noteikta veida preču un pakalpojumu daudzums, kuru vēlas un ir spējīgi iegātāties patērētāji pie katras no iespējamajām cenām noteiktā laika periodā. Savukārt piedāvājums ir preču vai pakalpojumu daudzums, kuru ražotājs vēlas un ir spējīgs piedāvāt tirgū par katru no iespējamajām cenām noteiktā laika periodā.
2. Pieprasījuma apjoms un cena ir savstarpēji apgrieztā atkarībā: jo lielāka cena, jo mazāks pieprasījuma apjoms. Pieprasījuma faktoros neietilpst cena, jo, ja tā mainās, tad mainās nevis pieprasījums, bet preces pieprasītais daudzums.
3. Piedāvājuma apjoms un cena atrodas tiešā atkarībā: jo lielāka cena, jo lielāks piedāvājuma apjoms. Piedāvājuma izmaiņas notiek, ja mainās ārpuscenas faktori.
4. Pieprasījums un piedāvājums veido tirgus mehānismu.
5. Pieprasījumu ietekmējošie ārpuscenas faktori ir patērētāju ienākumu izmaiņas, aizvietotājpreces cena, kopā lietojamo preču cenas, patērētāju gaume, pircēju skaits, klimatiskie apstākļi un valdības administratīvie pasākumi. Taču piedāvājumu ietekmējošie ārpuscenu faktori ir ražošanas resursu cenas, tehnoloģijas, nodokļi, valsts atbalsts ražotājiem, pārdevēju skaits un ražotāju prognozes.
6. Tirgus līdzsvars ir tāda situācija tirgū, kad pie noteiktas preces vai pakalpojuma cenas ir vienāds pieprasītais un piedāvātais preces vai pakalpojuma daudzums.
7. Tirgus līdzsvaru ietekmē preču un pakalpojumu cenas vai apjoms.
…
Patstāvīgais darbs mikroekonomikā Ievads 3 1. Pieprasījums 4 1.1. Pieprasījuma funkcija un pieprasījuma likums 4 1.2. Individuālais un tirgus pieprasījums 7 1.3. Pieprasījuma izmaiņas 7 2.Piedāvājums 9 2.1. Piedāvājuma funkcija un likums 9 2.2 Individuālais un tirgus piedāvājums 11 2.3.Piedāvājuma izmaiņas 11 3.Tirgus līdzsvars 12 3.1. Tirgus līdzsvara būtība un analīze 12 3.2.Tirgus cenu un apjoma novirze no līdzsvara 12 3.3. Patērētāja un ražotāja ieguvums 13 3.4. Valsts fiksēto cenu nozīme 13 3.5. Tirgus līdzsvara izmaiņas 14 4. Pieprasījuma faktori, pēc kuriem pircēji izvēlas maizi 15 5. Intervija 19 6. Secinājumi un priekšlikumi 20 6.1. Secinājumi 20 6.2. Priekšlikumi 20 Izmantotās literatūras saraksts 21
