-
Ievads komunikācijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
Komunikācijas loma mūsdienu sabiedrībā | 3 | |
Secinājumi | 9 | |
Literatūras saraksts | 10 |
Cilvēki visos laikos ir sazinājušies savā starpā. Verbālā komunikācija notiek ar runāto vai rakstīto vārdu. Pētījumos ir pierādīts, ka neverbālā komunikācija dominē par verbālo un neverbālajai komunikācijas ir liela nozīme organizācijas iekšējo un ārējo kontaktu veidošanā. Verbālo komunikāciju lieto organizācijas darbinieku informēšanai. Neverbālā komunikācija dominē vairāk neformālajās attiecībās. Pie neverbālās komunikācijas ir pieskaitāms izskats, ķermeņa valoda, uzvedība, žesti utt.
„Pie neverbālās komunikācijas cilvēki ķeroties brīdī, kad verbālā komunikācija tiek uztverta kā nepietiekami saprotama, neskaidra, kad to var pārprast”. [1;152]
Komunikācijā liela nozīme ir neverbālajiem izturēšanas veidiem, piemēram, smaidīšana pauž simpātijas, emocionālo pacēlumu, savaldību. Tuvums pauž pieķeršanos, uzticēšanos, gādību, arī var paust agresivitāti. Skatienu kontakts pastiprina citus neverbālos izturēšanās veidus.
Gan verbālā un neverbālā komunikācija palīdz prognozēt otrās puses izturēšanos.…
Cilvēki visos laikos ir sazinājušies savā starpā. Cilvēki sazinājās un sazinās arī joprojām ar simboliskām zīmēm, piemēram, valodu, žestiem, attēliem utt. Un jebkura komunikācija tiek dēvēta par aktivitāti. Lai sāktu komunikācijas procesu, būtu jāpievērš uzmanība komunikatīvajiem priekšnosacījumiem, piemēram, vispirms būtu jābūt ne tikai pilnīgai skaidrībai par to, ko vēlas pateikt, bet jāapzinās vai informācijas saņēmējs visu sapratīs. Šis process ir komplicēts, jo vairākums konfliktu, problēmu cilvēku starpā rodas no komunikācijas traucējumiem, no cilvēku neprasmes sazināties vienam ar otru, un komunikatīvās empātijas trūkuma dēļ.
