-
Arvīds Egle
Līdzīgi kā lielākā daļa Purvīša audzēkņu arī viņš nekļuva par izteiktu ainavistu. A.Egle pievērsās ainavai, sadzīves žanram, portretam un klusajai dabai. Trīsdesmito gadu glezniecību visbūtiskāk ietekmējuši beļģu gleznotāju izstādes, kas šinī periodā ietekmē arī A. Egli, vēl kritiķi atsauksmēs piemin K.Ubāna ietekmi un gleznieciskās ekspresijas ziņā viņu pielīdzina K. Neilim. Tomēr visu mūžu Egle kā paraugus un iedvesmas avotus min franču gleznotājus E. Delakruā un K. Koro. Egli fascinē Koro gleznu smalkais sudrabaini pelēkais kolorīts un dabas skatījuma viengabalainība.
1937.g Egle apmeklē Parīzi gūstot nepastarpinātu iespaidu par pasaules mākslu.
Ievērojamākie darbi ar ko Autors guvis kritiķu atzinību un piedalījies izstādēs ārvalstīs ir:
‘’Rēzekne’’
‘’Trauku pārdevējas’’
‘’Kartupeļu vācējas’’
‘’Parīzes ainava’’
Pēc kara A.Egle pievēršas industriālajai ainavai. Gleznojumā pāriet uz neitrāli gludu glezniecības manieri,
rodas tonālās attiecībās smalki, bet visumā krītaini darbi. Daudz glezno ostas ūdeņus.
Šī laika posma darbi:
‘’Daugavas jaunā tilta celtniecība’’
‘’pēc zvejas’’
‘’Jahtas Lielupē’’
Vēlīnajos gados saraksta metodisku materiālu, ‘’Divas formas zīmēšanai no dabas’’, kur apkopo pasniedzēju nodarbībās gūto pieredzi.
…
Arvīds Egle (1905 - 1977) Sākotnēji par Arvīdu Egli zināju tikai to, ka viņš bijis viens no Latviešu gleznotājiem trīsdesmitajos, četrdesmitajos gados. Vispirms iepazinos ar Arvīda Egles bērnības biogrāfiju un par to kādēļ un kā viņš uzsāka savas mākslas gaitas un nonāk līdz Latvijas Mākslas akadēmijai. Arvīds Egle dzimis mācītājmuižas kalpotāju ģimenē Lielsesavā. Sešu gadu vecumā Egļu ģimene pārceļas uz dzīvi Slokā. Bērnība paiet trūcīgos apstākļos, dzīvojot ciešā saistībā ar ūdeņiem un dabu. Būtisks pagrieziens A. Egles liktenī ir brāļa nāve, kurš noslīkst Lielupē. Laimīgā kārtā Arvīds izglābjas. Zīmēšanai pievērsies sekojot sava brāļa paraugam, kas bija apdāvināts mākslās. Bērnībā viņš kopēja brāļa darbus un ilustrētus žurnālus...
