-
SVID analīze un tās izmantošana koučingā
Referāts7 Mārketings, reklāma, Psiholoģija, Sabiedriskās attiecības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | KOUČINGA ATTĪSTĪBAS VĒSTURE, PIELIETOŠANAS IESPĒJAS MŪSDIENĀS | 4 |
2. | JAUTĀJUMI KĀ GALVENAIS KOUČINGA INSTRUMENTS | 5 |
3. | SVID ANALĪZE UN TĀS PIELIETOŠANA KOUČINGĀ | 13 |
SECINĀJUMI | 15 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 16 |
SECINĀJUMI
SVID analīzes metode ir ļoti vienkāršs veids kā izprast savu mērķi. Ja klients pietiekami labi saprot šo metodi un iemācījies, kā to izmantot, šo metodi var pielietot citās dzīves situācijās, arī bez kouča palīdzības, un bez piedalīšanās sesijās. Tā ir ļoti labs veids, kā cilvēkam izprast savu mērķi un palīdzēt sava laika menedžēšanā un produktīvu darbību veikšanā, lai sasniegtu savu mērķi.
Šai metodei var būt gan ļoti labs, gan ne tik vēlams rezultāts. No labās puses – tās laikā klients var vairāk izprast savas stiprās puses un apzināties savas iespējas, kā arī rast vēl citus papildus mērķus. Bet no otras puses, ja sesija nav tik veiksmīga, tās beigās pats saraksts ar uzskaitītajām stiprajām pusēm, vēlmēm, iespējām un draudiem šķiet vērtīgs, bet lielāka skaidrība par konkrēta mērķa sasniegšanu var nerasties.
Tās efektu ir iespējams uzlabot arī komunicējot ar apkārtējiem, lai pārliecinātos par savām stiprajām pusēm iespējām un kā tās savā starpā saista sasniedzamo mērķi un kā klients to vislabāk varētu sasniegt.
…
SVID analīzi parasti pielieto stratēģiskai plānošanai, konstatējot kādi ir apkārtējie apstākļi un kā tie varētu ietekmēt mērķa sasniegšanas procesu. SVID ir saīsinājums, kas veidojies no aspektiem, ko izskata situācijas analīzes procesā: S- stiprās puses, V-vājības, I- Iespējas, D- draudi. Taču atšķirībā no klasiskās SVID analīzes, kouči, sarunās ar klientiem un plānošanas procesā ar burtu V saprot un apskata visas klienta vēlmes un ieceres.
