-
Jauna tūrisma produkta - siera restorāna attīstības iespējas un pozicionēšana Latvijas tirgū
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Jauna uzņēmuma izveides iespēju teorētiskie aspekti | 4 |
1.1. | Jauna produkta attīstības lēmumu pieņemšanas process | 4 |
1.2. | Siera restorāna idejas apraksts | 5 |
1.3. | Tirgus izpēte | 6 |
1.4. | Mārketinga pasākumi | 7 |
2. | Tirgus izpēte | 9 |
2.1. | Ēdināšanas uzņēmumu pakalpojumi Rīgā | 9 |
1.2. | Konkurentu piedāvājums | 10 |
1.3. | Siera restorāni ārvalstīs | 12 |
1.4. | Siera restorāna piedāvājuma pieprasījuma izpēte | 14 |
3. | Mārketinga pasākumi jaunam siera restorānam | 19 |
3.1. | Kompleksais mērketings | 19 |
3.1.1. | Vieta | 19 |
3.1.2. | Produkts | 19 |
3.1.3. | Cena | 20 |
3.1.4. | Veicināšana | 20 |
Secinājumi | 22 | |
Priekšlikumi | 23 | |
Literatūras avotu saraksts | 24 |
Secinājumi
Darba izstrādes laikā autore secina, ka:
1. Pasaulē ir vairāki specializētie siera restorāni, kuri piedāvā vidējas un augstas kvalitātes siera ēdienus, plašu vīnu klāstu, interesantus telpu noformējumus un dažādus izklaides pasākumus.
2. Kaut arī Rīgā līdz šim nebija izveidots specializētais siera restorāns, daudzi Rīgas ēdināšanas uzņēmumi piedāvā plašu vīnu klāstu un ēdienus, kuru galvenā sastāvdaļa ir tieši siers.
3. Latvijas iedzīvotāji ir ieinteresēti siera restorāna apmeklēšanā un pakalpojuma izmantošanā, dodot priekšroku restorānam ar pilnu un daļēju viesmīļu apkalpošanu.
4. Izvēloties ēdināšanas uzņēmumus, cilvēkus visvairāk ietekmē tādi faktori kā ēdienu piedāvājuma sortiments un kvalitāte, kā arī cenu līmenis.
5. Jauna restorāna atvēršanā lielāko problēmu var sagadāt tas, ka cilvēki nav gatavi maksāt pakalpojumam atbilstošu cenu.
6. Lielākā daļa cilvēku gūst informāciju par ēdināšanas uzņēmumiem no saviem radiniekiem un draugiem, kā arī lasot ziņas internetā.
Priekšlikumi
1. Sakarā ar to, ka līdz šim Latvijā vēl nebija izveidots siera restorāns un Rīgas ēdināšanas uzņēmumi piedāvā samērā šauru siera ēdienu sortimentu, uzņēmumam ir jāapgūst niša, izstrādājot jaunu un unikālu produktu.
2. Ņemot vērā potenciālo klientu vēlmes, jaunam siera restorānam būtu jāpiedāvā daļēja vai pilna viesmīļu apkalpošana.
3. Lai piesaistītu pēc iespējas vairāk apmeklētāju, siera restorāna vadītājiem ir jāizstrādā daudzveidīgs ēdienu sortiments un demokrātiska cenu politika.
4. Uzņēmuma vadītājiem regulāri jāseko līdzi pieprasījumam un, ja ir nepieciešamība, jāstrādā pie cenu politikas, ieviešot dažādas atlaides vai mainot piedāvājumu.
…
Darbā tika iekļauta teorētiskā informācija par jauna uzņēmuma izveides iespējām, tika veikta ārzemju un vietējā tirgus izpēte (siera restorānu piedāvājums), tika izstrādāti mārketinga pasākumi siera restorānam Rīgā (marketing mix)
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
