-
SIA "Màdara Cosmetics" kapitāla struktūras un cenas analīze
Referāts18 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
1. | Uzņēmuma kapitāls | 4 |
1.1. | Kapitāla finansēšana | 4 |
1.3. | Kapitāla apjoma un struktūras rādītāji | 7 |
1.4. | Kapitāla cenas rādītājs WACC un EVA | 10 |
2. | SIA „Madara Cosmetics” | 12 |
3. | Kapitāla apjoma un struktūras analīze | 13 |
3.1. | Saistību analīze | 13 |
3.2. | Finansiālās rentabilitātes rādītāji | 14 |
3.3. | Seguma rādītāji | 15 |
4. | WACC un EVA analīze | 16 |
Secinājumi un priekšlikumi | 17 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 18 | |
Pielikumi | 19 |
Tā kā EVA parāda uzņēma peļņu pēc tam, kad ir samaksāts par izmantoto kapitālu (skat. 4.2.tabulu), var secināt, ka uzņēmums ir veiksmīgs un akcionāriem saistošs. Lai arī, salīdzinot 2009.gada rādītāju ar 2010. gada rādītāju, koriģētā operatīvā peļņa pēc nodokļiem ir nedaudz samazinājusies, 2011.gada beigās ir vērojams pieaugums. Koriģētā operatīvā peļņa pēc nodokļiem pieauga no 735,83 līdz 1023,32. Var secināt, ka uzņēmumam ir ekonomiskā vērtība un uzņēmuma korporatīvā stratēģija pēdējos trīs gados īstenojas, jo EVA>0.
Secinājumi un priekšlikumi
1. SIA „MÀDARA Cosmetics” ir finansiāli stabils, ar stabilu uzņēmuma finanšu struktūru uzņēmums.
2. SIA „MÀDARA Cosmetics” ir finansiāli neatkarīga no kreditoriem.
3. Uzņēmums galvenokārt tiek finansēts no pašu kapitāla.
4. SIA „MÀDARA Cosmetics” minimālā atdeve no darbības, lai investoriem spētu samaksāt par resursu izmantošanu 2011.gada beigās bija 20%.
5. Uzņēmums no 2009. līdz 2011.gadam darbojās ar ekonomisko pievienoto vērtību (EVA), kas nozīmē, ka uzņēmums veiksmīgi īsteno korporatīvo stratēģiju.
6. Pēc maksājamo procentu seguma koeficienta var secināt, ka, uzņēmums neizmanto iespējas attīstīties uz kredītu rēķina, kas būtu lētāk, kā pašu kapitāla izmantošana.
• Uzņēmumam savai attīstībai vajadzētu izmantot plašāk aizņemto kapitālu, jo uzņēmumam šāda iespēja ir, bet tiek finansēts no pašu kapitāla, kas ir dārgāks nekā aizņemtais kapitāls.
• Uzņēmums varētu samazināt pašu kapitāla īpatsvaru un palielināt aizņemtā kapitāla apjomu, tādā veidā samazinot kapitāla cenu un palielinot uzņēmuma vērtību.
…
Saturs Ievads 2 1. Uzņēmuma kapitāls 4 1.1. Kapitāla finansēšana 4 1.2. Kapitāla aprite 7 1.3. Kapitāla apjoma un struktūras rādītāji 7 1.4. Kapitāla cenas rādītājs WACC un EVA 10 2. SIA „Madara Cosmetics” 12 3. Kapitāla apjoma un struktūras analīze 13 3.1. Saistību analīze 13 3.2. Finansiālās rentabilitātes rādītāji 14 3.3. Seguma rādītāji 15 4. WACC un EVA analīze 16 Secinājumi un priekšlikumi 17 Bibliogrāfisko norāžu saraksts 18
