-
Mācību metožu un paņēmienu izvēle, īstenojot integrēto pieeju sociālo zinību stundās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 1 | |
1. | Sociālās zinības jauns mācību priekšmets pamatskolā | 3 |
1.1. | Sociālo zinību būtība | 5 |
1.2. | Sociālo zinību mācību priekšmeta standarts | 8 |
1.3. | Integrēta pieeja sociālajām zinībām | 9 |
2. | Mācību integrācijas pamatprincipi | 11 |
2.1. | Integrēto mācību teorētiskā būtība | 12 |
2.2. | Integrācijas veidi | 15 |
3. | Mācību metodes un paņēmieni | 19 |
3.1. | Integrētie mācību modeļi sociālajās zinībās | 21 |
3.2. | Mācību metodes un paņēmieni integrētajās sociālo zinību stundās | 26 |
4. | Mācību metožu un paņēmienu izmantošana sociālo zinību mācību priekšmeta integrācijas realizācijā | 38 |
4.1. | Sociālo zinību kā mācību priekšmeta ieviešanas ieguvumi un problēmas | 48 |
Secinājumi | 52 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 54 | |
1.pielikums. | Anketa skolotājiem – mācību metožu un paņēmienu izmantošana | 56 |
2.pielikums. | Anketa skolēniem – sociālo zinību stundas | 57 |
3.pielikums. | Intervijas jautājumi skolotājiem | 59 |
Pētījuma mērķis – noskaidrot ar kādām mācību metodēm un paņēmieniem veiksmīgāk realizēt integrēto pieeju sociālo zinību stundās.
Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem un 3 pielikumiem. Darbā ievietota viena tabula un 9 attēli.
Pirmajā nodaļā autors atklāj sociālo zinību būtību. To, ka sociālās zinības ir integrēts mācību priekšmets, kas ietver sevī ētisko, pilsonisko, ekonomisko un veselības izglītību.
Otrajā nodaļā autors pievēršas pašam integrācijas procesam un izdala trīs integrēšanas veidus. Ir satura integrācija, prasmju integrācija un satura un prasmju integrācija.
Trešajā nodaļā autors apskata mācību metodes un paņēmienus un noskaidro, kuras mācību metodes un paņēmieni labāk izmantojami integrēto sociālo zināšanu mācīšanā.
Ceturtajā nodaļā autors veic pētījumu, kurā ar anketēšanas un intervēšanas palīdzību noskaidro ar kādām mācību metodēm un paņēmieniem veiksmīgāk pielietot integrēto pieeju sociālās zinībās un kā sociālās zinības vēlas apgūt skolēni. Pētījuma rezultātā autors noskaidro arī ieguvumus un problēmas no sociālo zinību kā mācību priekšmeta ieviešanas skolās. Nodaļas beigās autors secina, ka skolēni labprāt apmeklē sociālo zinību stundas un ka skolēniem ir vēlme aktīvi iesaistīties un darboties.
Noslēgumā autors secina, ka, mainoties laikam, mainās sabiedrības normas un vērtības. Tas ietekmē visas dzīves jomas, arī izglītību.
Lai neapjuktu un nepazustu šajā izmaiņu laikmetā, nepieciešams veidot likumsakarības starp notiekošajiem procesiem. Integrētā pieeja mācībām un interaktīvo metožu un paņēmienu izmantošana mācību procesā ir lieliska iespēja, kā panākt to, lai skolēni mācītos dzīvei, nevis vērtējuma dēļ. Skolotāju uzdevums ir palīdzēt sasniegt šo mērķi.…
Sociālo zinību būtība. Integrācijas process. Mācību metodes un paņēmieni, to izmantošana integrēto sociālo zināšanu mācīšanā.Pētījums par mācību metožu un paņēmienu izvēles pareizību, kā arī par to kādi ieguvumi un problēmas rodas ieviešot skolās mācību priekšmetu - sociālās zinības.
